رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهار محال و بختیاری جهت همکاری این دانشگاه برای کمک به جهاد دانشگاهی در راستای توسعه‌ی مراکز علمی، آموزشی و بهداشتی این واحد اعلام آمادگی کرد.


اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد برای همکاری با جهاد دانشگاهی

به گزارش ایسنا، دکتر «مرتضی هاشم‌زاده» در دیدار سرپرست، معاونان و اعضای جهاد دانشگاهی با وی، از فعالیت‌های جهاددانشگاهی به عنوان زمینه‌ای برای رشد و بالندگی کشور یاد کرد و گفت: روحیه‌ی جهادی فعالان عرصه جهاد دانشگاهی موجب اثربخشی و ماندگاری این واحد شده است که امید است این نهاد با ورود به محورهای توسعه‌ای استان، در این زمینه نقش‌آفرینی کند.

وی افزود: مسئولان باید به‌دنبال نگاهی توسعه‌مندانه برای استان باشند و وابستگی استان به استان‌های هم‌جوار را با ارائه خدمات مناسب به شکلی معکوس به استان بازگردانند.

هاشم‎زاده با اشاره به مبحث ناباروری در استان، گفت: این دانشگاه برای ورود به این حوزه‌ی مهم روز آماده‌ی همکاری با جهاد دانشگاهی است، چون دانشگاه علوم پزشکی با داشتن امکانات لازم، توان تولید محصولات و راه‌اندازی واحدهای درمانی و پژوهشی را دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایجاد سلامت‌کده طب سنتی جهاد دانشگاهی را یکی از عرصه‌های اثرگذار این مجموعه برشمرد که با فعالیت جوانان توانمند و علاقه‌مند می‌تواند تأثیر خوبی بر سلامت مردم استان داشته باشد.

وی برای همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای کمک به واحد جهاد دانشگاهی برای توسعه‌ی مراکز علمی، آموزشی و بهداشتی اعلام آمادگی کرد.

هاشم‎زاده در پایان خدمت‌رسانی را وظیفه‌ی همه مسئولان دانست و گفت: برای ارائه خدمت نباید خود را محدود به ارگان یا نهادی خاص کنیم بلکه در هر کجا امکان ارائه خدمت باشد، باید خدمت‌رسانی کرد.

«وحید خلیلی»، سرپرست جهاد دانشگاهی واحد چهار محال و بختیاری نیز در این دیدار به تشریح بخشی از فعالیت‌های این نهاد پرداخت و گفت: هم‌اکنون زمان آن است که جهاد دانشگاهی استان همگام با دیگر جهادهای دانشگاهی کشور، بنیه‌ی علمی و آموزشی خود را تقویت کند.

وی اظهارکرد: انجام پروژه‌های علمی ثابت و درآمدزا از نیازهای امروز جهاددانشگاهی واحد استان است که این مهم برای رسیدن به مقاصد علمی جهاد دانشگاهی ضرورت دارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد چهار محال و بختیاری هم‌چنین بر ضرورت انجام نیازسنجی در استان تأکید و تصریح کرد: با این رویکرد اقداماتی در جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌ی تحقیقات پژوهشی در حوزه‌های سلامت، آبزیان و رایانه با هدف‌گذاری‌های مشخص انجام شد که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌اند.

خلیلی با تقدیر از حمایت دانشگاه علوم پزشکی استان در راه‌اندازی بانک خون بند ناف استان، خاطرنشان کرد: اخذ مجوز فعالیت‌ و افتتاح در بانک خون بندناف استان با نگاه دلسوزانه مسئولان محقق شد و نخستین خون‌گیری در بیست و سومین روز فروردین‌ماه در بیست و سومین نمایندگی بانک خون بندناف رویان در استان انجام شد که درخواست‎های دیگری نیز در این زمینه وجود دارد.

وی ورود به عرصه‌ی ناباروری و نازایی را گام دوم جهاد دانشگاهی در زمینه‌ی سلامت دانست و اظهار امیدواری کرد پشتوانه‌ی علمی دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی در این عرصه هم‌چنین بیماری‌شناسی بومی، برای رشد و توسعه استان موثر واقع شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.