قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در مذاکرات صورت گرفته با هیئت تجاری هند، آنها اعلام کردند که در صورت خوراک ارزان در ایران سرمایه گذاری می‌کنند.

هندی‌ها خواهان گاز ارزان ۲ سنتی از ایران شدند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن پیوندی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی براینکه آیا حضور هندی‌ها در ایران برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های پتروشیمی مشروط به حذف تحریم‌ها است یا خیر؟ اظهار داشت: در مذاکرات صورت گرفته با هیئت تجاری این کشور صحبتی در این مورد نشد اما هندی‌ها خواهان قیمت ارزان خوراک گازی هستند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت هندی‌ها مذاکرات زیادی برای حضور در طرح‌های پتروشیمی داشته‌اند، گفت: با توجه به نزدیک بودن سواحل خلیج فارس و عمان به کشور هند آنها معتقدند که به جای واردات گاز از ایران و تبدیل آن به کود اوره، واحد پتروشیمی در ایران تأسیس کنند اما قیمتی که آنها برای خوراک گازی اعلام کرده‌اند بسیار پایین (دو سنت) است.

قائم مقام شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید براینکه در مذاکرات صورت گرفته با هندی‌ها، آنها حضور خود را مشروط بر رفع تحریم‌ها نکرد‌ه‌اند، گفت: ایران به آنها پیشنهاد داده است که در صورت سرمایه گذاری در مناطق محرومی مانند ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان می‌توانند از تسهیلات دولت استفاده کنند.

پیوندی در پاسخ به این سوال که تسهیلات مورد نظر برای حضور هندی‌ها چیست، عنوان کرد: در حال حاضر این تسهیلات مشخص نشده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    خوب بخدا گاز به پتروشیمی های خودمون میدم 13 سنت به هند میدیم 2 سنت بعد انتظار داریم شرکتهای ایرانی سوده باشن و رقابت کنن . سهامدارن ایرانی هم که پشیزی ارزش ندارن مردم بهتره سرشون به دلالی و کلاه برداری گرم باشه. خدای این مملکت کی میخواه سروسامونم بگیره؟ ما که عمرمون تباه شد در حسرت آن مرده صد عاقل و فرزانه