قدس آنلاین یزد - استاندار یزد گفت: دولت تدبیر و امید از ابتدای فعالیت خود به بخش خصوصی و عرصه صنعت و معدن توجه داشته و رویکرد دولت یازدهم مشارکت فعال بخش خصوصی و حضور بیشتر در تمام عرصه ها است

رویکرد دولت، مشارکت فعال بخش خصوصی در همه عرصه ها است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،سید محمد میرمحمدی در جلسه هم اندیشی منتخبین اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان اظهار داشت: تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران این است که اقتصاد کشور از دولتی بودن خارج شود و به سمت خصوصی شدن حرکت کنیم که اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: در استان نیز در سطح معاونین استاندار و مدیران دستگاههای دولتی تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی وجود دارد که باید از این فرصت مناسب با نگرش مثبت بخش خصوصی و دولتی نهایت استفاده در جهت توسعه همه جانبه استان صورت گیرد.

استاندار تصریح کرد: اگر تحریمها علیه دولت و ملت ایران برداشته شود بازارهای جدیدی به سوی تولیدکنندگان داخلی گشوده می شود.

میر محمدی خاطرنشان ساخت : آنچه در این رابطه مهم است این است که باید کیفیت تولیدات داخلی افزایش یابد و درجهت بازاریابی تولیدات داخلی اقدام نمود و در آن صورت است که می توان در بازار رقابتی به رقابت با کالاهای مشابه خارجی پرداخت.

عالی ترین مقام اجرایی استان گفت: باید تکنولوژی صنایع مابه روز و علمی باشد و آرام آرام از سیستم سنتی خارج شویم و به یک تولید معین قانع نشویم.

استاندار یزد ادامه داد: در زمینه گردشگری ظرفیتهای خوبی در استان داریم و فرصت حاضرهم زمینه مناسبی است و گردشگران خارجی افزایش خواهند داشت.

میر محمدی تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید با توجه به نگرش جدید دولت، برخورد محترمانه و مودبانه و مناسبات بین المللی در چارچوب عزتمندی نظام شاهد هستیم گردشگران خارجی زیادی به کشور و استان یزد سفر کرده اند و حضور گردشگران خارجی در استان نسبت به سال 90 بیش از 5 برابر شده است و اینها می توانند سفیران خوبی برای جمهوری اسلامی ایران باشند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندارنیز در این جلسه گفت: نگاه ما به بخش صنعت، معدن و تجارت این است که در حقیقت سرمایه های اجتماعی اصلی در استان یزد بخش خصوصی قدرتمند و صنعتگران فعال هستند.

محمد علی طالبی اظهارداشت: تولیدکنندگان ما در دهه های گذشته در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی حوزه سیاسی تاثیرگذار و دامنه تاثیر آنها گسترده بوده است.

طالبی تصریح کرد : امروز درنظام جمهوری اسلامی ایران بحث حکمرانی مطرح است و اگر بتوانیم تعامل خوبی بین مجموعه دولت،بخش خصوصی و مجموعه مردم به عنوان جامعه برقرار کنیم حکمرانی خوب و مطلوب صورت گرفته است و ظرفیتهای خوبی در استان برای این تعامل وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.