قدس آنلاین:امام جمعه بجنورد گفت: خدمات بنیاد مسکن باید به جایی برسد که به عنوان الگو، به سایر کشورها صادر شود.

خدمات بنیاد مسکن باید صادر شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی در دیدار با مدیر کل ومعاونان  بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: بنیاد مسکن از ابتدای تشکیل برکات زیادی در کشور داشته و در ادامه اقدامات خود در زمینه های مختلف باید به جای برسد که این خدمات در سایر کشورها نیز پیاده شود.

وی  توجه به مسکن را به مثابه توجه به تامین آرامش خانواده ها عنوان کرد و افزود: داشتن مسکن مناسب یکی از ارکان آرامش است و این بنیاد که منتسب به امام ( ره ) است و افتخارش این است که ادامه دهنده کاری است که امام آغاز گر آن بوده و خشت اول را گذاشته است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری توانمندی روستاها در کاهش مشکلات جامعه گفت: هر چه روستاهای ما توانمند تر باشند مشکلات شهرهای ما و  به ویژه مشکل حاشیه نشینی کمتر می شود.

یعقوبی اظهار داشت: متاسفانه روستایی ما بر خلاف دیروز که تولید کننده بود، نیازهای ابتدایی خود در مواد غذایی را از شهر تهیه می کنند و این اصلا مناسب و پسندیده نیست که تولید در روستاها به فراموشی سپرده شود.

وی تاکید کرد: باید تولید در روستاها احیا شود و روستایی به اصل و فرهنگ خود باز گردد.

وی تصریح کرد: بخش بزرگی از این کار مهم که کار زیربنایی است، بر عهده بنیاد مسکن است که با ساماندهی روستاها و تامین زیرساخت های لازم، روستایی را به ماندن در روستا ترغیب کند و گرفتاری ها در جامعه کاهش یابد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار، تامین مسکن مناسب برای نیازمندان رااز تکالیف این بنیاد عنوان کرد و گفت: تا کنون ساخت 294  واحد مسکونی در گلستان شهر بجنورد از محل حساب 100 امام (ره) و نیز مشارکت خیران مسکن ساز آغاز شده که هم اکنون در مرحله نازک کاری است.

علی محمدی اظهار داشت: تامین مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و یا بیشتر نیز امسال با انعقاد تفاهم نامه چند جانبه در روستاها و شهرهای استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی در باره اجرای طرح هادی در روستاها نیز گفت: هم اکنون طرح هادی برای670 روستا معادل88  درصد از روستاها بالای20 خانوار جمعیت استان تهیه شده است و مابقی نیز تا پایان امسال مطالعه و تهیه می شود.

وی تصریح کرد: روستاهای فاقد طرح هادی شامل روستاهای کم جمعیتی است که درصد ناچیزی از روستانشیان استان را به خود اختصاص داده است.

محمدی درباره اجرای طرح هادی نیز اظهار داشت: اجرای طرح هادی در 240 روستای استان به پایان رسیده است و هم اکنون34 درصد از روستاهای ما از مزایای طرح هادی بهره مند شده اند.

وی به اقدامات انجام شده توسط بنیادمسکن برای خانه دار شدن نیازمندان به مسکن گفت: هم اکنون نیمی از منازل مسکونی روستاهای استان با استفاده از تسهیلات مسکن روستایی و نیز خودمالکان، مقاوم سازی شده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.