مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم معنوی اعتکاف همزمان با ۱۳ تا ۱۵ رجب در ۶۰۰ مسجد خراسان رضوی برگزاری می‌شود.

مراسم معنوی اعتکاف در ۶۰۰ مسجد خراسان رضوی برگزار می‌شود‌

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان‌حسینی پیش از ظهر امروز در نشستی خبری پیرامون تمهیدات در نظر گرفته شده ایام‌البیض، اظهار داشت: با گذشت 2 دهه از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هر ساله شاهد استقبال بیشتری جوانان و بانوان از این مراسم معنوی هستیم.

وی با بیان اینکه همزمان با ایام برگزاری اعتکاف همه مساجد بزرگ و کوچک و مساجد جامع روستاهای بزرگ سطح استان میزبان معتکفان هستند، افزود: مراسم معنوی اعتکاف از 13 تا 15 رجب در حدود 600 مسجد در سطح خراسان رضوی و 168 مسجد در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: از تعداد مسجد مذکور در مشهد مقدس 80 مسجد در حاشیه این شهر متولی برگزاری مراسم معنوی اعتکاف هستند.

وی با اشاره به اینکه از سوی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برای مساجد متقاضی مداح، سخنران و قاری قرآن اعزام می‌شود، عنوان کرد: همزمان با ایام‌البیض 400 روحانی، 360 مبلغ، 450 مداح و 35 استاد برجسته به منظور برگزاری جلسات گفتمان‌های دینی به مساجد استان اعزام می‌شوند.

 مرویان حسینی گفت: سال گذشته 535 مسجد در خراسان رضوی و 125 مسجد در مشهد مقدس پذیرای  بیش از 52 هزار نفر معتکف بودند که پیش بینی می‌شود تعداد معتکفان امسال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه جمع قابل توجهی از معتکفان را دانشجویان دختر و پسر تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: 80 درصد معتکفان  را هرساله بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای استفاده بیشتر معتکفان از معنویت موجود در ایام البیض برای متولیان برگزار‌کننده اعتکاف در مساجد آئین نامه اجرایی تدون شده است، تصریح کرد: همزمان با 27 رجب مبعث رسول اکرم(ص) از رابطان و متولیان  برتر مراسم اعتکاف مساجد مشهد مقدس و معتکف اولی‌ها تجلیل و تقدیر به عمل می‌آید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به ظرفیت پذیرش معتکفان مسجد گوهرشاد حرم رضوی اشاره و تصریح کرد: با توجه به بازسازی بخشی از این مسجد امسال مراسم معنوی اعتکاف در مسجد گوهرشاد با ظرفیت حداقلی 200 نفر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.