رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: غیر از ۹ نمایندگی ایجاد شده در کشورهای هدف گردشگری ایران در نظر داریم تا امسال ۱۰ نمایندگی اطلاع رسانی درباره جاذبه های گردشگری ایران در سایر کشورهای نیز ایجاد کنیم.

 ۱۰ نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری در کشورهای دیگر ایجاد می شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار مهر، مراسم اعطای مجوز نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری در خارج از کشور به ۹ نماینده ایران در کشورهای اسپانیا، ایتالیا، سوئیس، مالزی، سنگاپور، چین، عمان و کشورهای دیگر عصر روز گذشته در سالن اجتماعات کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران برگزار شد.

در این برنامه مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: احساس نیاز می کردیم تا بتوانیم شبکه جذب گردشگران خارجی را گسترش داده و آن را با جدیت دنبال کنیم.

وی گفت: فکر می کنیم باید با دنیا تعامل کنیم و این رویکرد باعث شده ورود گردشگران خارجی رو به رشد مواجه باشد. تمایل در این زمینه نیز وجود دارد. روزی نیست که بگذرد و چگونگی پیشرفت ساخت هتل های ۴ و ۵ ستاره را ارزیابی نکنم و با بانک ها کلنجار نروم. هفته ای یک یا دو سفر استانی داریم و حتما در این سفرها بازدیدی از پروژه های نیمه کاره انجام می دهم. فشار زیادی می آوریم تا کارهای نیمه تمام را به مرحله ای از اجرا برسانیم.

وی گفت: باید به سمتی برویم که سه تا پنج سال آینده تعداد گردشگران ورودی از گردشگران خروجی بیشتر شود.

سلطانی فر ادامه داد: در زمینه نیروی انسانی و مباحث مربوط به کمبود اماکن اقامتی برنامه های خوبی انجام شده است. من مصاحبه گردشگران خارجی با رسانه های خودشان را رصد می کنم. بیش از ۹۹ درصد این مصاحبه ها نشان می دهد که ذهنیت غلط گردشگران پس از مسافرت یک یا دو هفته ای از بین رفته است.

وی گفت: در جمع مدیران اقتصادی کشور که در استان فارس جمع شده بودند یک ساعت فقط درباره ظرفیت ها و جاذبه های فرهنگی تاریخی، مذهبی، درمانی و گردشگری این استان صحبت کردم. چراکه معتقدم استانی مانند فارس جاذبه های زیادی در همه بخش های گردشگری دارد.

وی گفت: در نوروز امسال استراتژی ما این بود که ساماندهی مکانی و زمانی در گردشگری داخلی انجام شود. بنابراین بسیاری از گردشگران به استان هایی که کمتر مسافرپذیر بود می رفتند. امیدواریم در سفر گردشگران خارجی به ایران نیز تنوع وجود داشته باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به نمایندگی ۹ کشور برای ایجاد دفاتر اطلاع رسانی گردشگری و تبلیغ درباره جاذبه های ایران گفت: برنامه ریزی کرده ایم که امسال ۱۰ نمایندگی دیگر نیز در ۱۰ کشور ایجاد شود. ۴۴ کشور مقصد اصلی گردشگری ماست. این کشورها در حوزه خلیج فارس، آسیای جنوب شرقی و غیره قرار دارد. برنامه عملیاتی پیش بینی کردیم که سال به سال برای رسیدن به این مقاصد تعداد نمایندگی ها را بیشتر کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.