۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: 278738

مدیر سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اتهام سوءمدیریت در نگه‌داری از اسناد محرمانه و انتقال این اطلاعات به معشوقه‌اش در حالی که مشغول نگارش کتاب زندگی نامه وی بوده، به پرداخت 100 هزار دلار جریمه و دو سال تحت نظر بودن محکوم شد.

رئیس سابق سازمان سیا محکوم شد
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "دیوید پترائوس"، ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس سابق سازمان سیا، بنا به حکم دادگاه شهر "شارلوت" این کشور که به پرونده او رسیدگی می کند، به اتهام سوءمدیریت در نگهداری از اسناد محرمانه و انتقال این اسناد به "پائولا برادول"، معشوقه اش به منظور کمک به وی برای نگارش زندگی نامه اش،‌به پرداخت 100 هزار دلار جریمه و دو سال تحت نظر بودن محکوم شد.

پترائوس در سال 2012 پس از افشای رابطه نزدیکش با پائولا برادوی که مسئول نگارش زندگی نامه او بوده از ریاست سازمان سیا استعفا کرد.

این ژنرال چهار ستاره آمریکایی که پیشتر فرمانده نیروهای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان بوده، به سبب فاش کردن اطلاعات طبقه‌بندی‌شده ارتش آمریکا به پائولا برادول که روزنامه نگار است، محاکمه شد.

ماموران پلیس اف.بی.آی آمریکا پس از تفتیش خانه پائولا برادول در سال ۲۰۱۲، پوشه‌هایی از مدارک و اسناد طبقه‌بندی‌شده ارتش آمریکا را پیدا کردند. این مدارک شامل جزییاتی از استراتژی آمریکا در جنگ، نام جاسوس‌ها و خبرچین‌های آمریکا و حتی یادداشت‌هایی از بحث‌هایی‌ بود که پترائوس با رئیس‌جمهوری آمریکا داشته است.

دیوید پترائوس که برای دریافت حکم در محل دادگاه حاضر شده بود به خبرنگاران گفت: امروز پایان دو سال و نیم محاکمه و کابوس است که ناشی از اشتباهات خودم بود. حالا وارد مرحله بعدی زندگی‌ام می‌شوم و به خدمت به کشورم به عنوان یک شهروند غیرنظامی ادامه می‌دهم.

وی پیشتر شهادت داده بود که اسناد محرمانه دولتی را نگه نداشته و مسائل امنیتی را با خانم برادول در میان نگذاشته است ولی در روند محاکمه اعتراف کرد که این شهادت‌ها دروغ بوده‌اند.

این رئیس سابق سیا دو ماه پیش با اعتراف به گناهکاری در دادگاه، به روند دادرسی پایان داد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.