قدس آنلاین یزد - دادستان مرکز استان یزد گفت : میانگین کشوری به طور معمول افزایش 10 تا20 درصدی جرائم را در هر سال نشان می دهد اما در استان یزد ما نه تنها این افزایش متعارف را نداشتیم بلکه کاهش وقوع جرائم و ناهنجاریها را تجربه کردیم .

کاهش وقوع جرائم در استان ستودنی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، جمال قضاوتی در کمیته راهبردی قضایی – انتظامی استان یزد ضمن قابل تقدیر و ستودنی دانستن کاهش وقوع جرائم در استان یزد اظهارداشت : این مهم نتیجه تلاش های شبانه روزی دستگاه قضایی و نیرو ی انتظامی و مرهون همدلی ، همراهی و تعامل حاکم بر استان است.

وی با تأکید بر کار کاشناسی و علمی در پیشگیری و برخورد با جرائم و ناهنجاری ها ، افزود: در سال جاری اولویت ها معین شده است و با تدوین اطلس جغرافیای جرائم در استان باید به صورت کارشناسی وارد حوزه هر یک از جرائم شده و چالش ها را شناسایی و با برنامه ریزی دقیق در جهت مقابله برنامه طراحی و اجرایی نمود.

این مقام قضایی ، تشکیل این جلسات را بسیار اثر بخش و مثمر ثمر دانست وتصریح کرد  : پیرو جلسه قبلی کمیته راهبردی  قضایی– انتظامی جلسات جزئی تری با حضور ضابطان و مقامات قضایی دادسرا تشکیل و با شناسایی نواقص هر مجموعه تلاش برای رفع آن ها انجام پذیرفت.

وی از حاشیه نشینی به عنوان یکی از چالش های مهم استان یاد کرد و گفت  : نقطه ثقل و عطف جرائم مهم از حاشیه های شهر شکل می گیرد که باید نسبت به این مسئله نیز برنامه ای کامل در نظر گرفت .

قضاوتی با اشاره به اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری جدید از اول تیر ماه سال جاری ، ابراز داشت : بخش قابل توجهی از این قانون مرتبط با ضابطین است و دستگاه قضایی این آمادگی را دارد که از اکنون آموزش ضابطین را در زمینه اجرای این قانون بر عهده گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.