قدس آنلاین- تبریز: معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزي آذربایجان شرقی از انجام صادرات 278 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از استان در طول سال 93 به بیش از 50 کشور جهان خبر داد.

افزایش7 درصدی صدور محصولات کشاورزی ازآذربایجان شرقی با 278 میلیون دلار

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اکبر فتحی در حاشیه جلسه تنظيم بازار سازمان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش 2 درصدی سهم کالاهای کشاورزی  از صادرات غیرنفتی استان در سال 93 گفت: محصولات کشاورزی 14 درصد صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را در سال گذشته به خود اختصاص داده بود.

وی از افزایش 7 درصدی صادرات بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال 93 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن خبر داده و افزود: بخش کشاورزی از نظر میزان صادرات در رتبه دوم گروه های کالایی آذربایجان شرقی قرار دارد.

مهندس فتحی با اشاره به اینکه میزان صادرات کالاهای کشاورزی از نظر وزنی 173 هزار تن می باشد، افزود: عمده ترین محصول صادراتی استان کشمش بوده و بیشترین صادرات به روسیه، امارات، اسپانیا، ارمنستان، ترکیه و مصر انجام شده است.

وی با تشریح ترکیب صادراتی محصولات کشاورزی استان از نظر وزنی در سال 93 گفت: خشکبار 35 درصد، میوه های تازه و سبزی ها 40 درصد، گیاهان دارویی و صنعتی 2 درصد، محصولات حیوانی 9 درصد و سایر کالاهای کشاورزی 14 درصد ترکیب صادراتی محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی را تشکیل داده اند.

 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی استان در پایان با بیان اینکه بیش از 50 کشور مقصد محصولات کشاورزی صادراتی آذربایجان شرقی بوده است افزود: عمده محصول صادراتی جوجه یک روزه استان به  کشورهای ارمنستان و آذربایجان، شیر، خامه و دوغ به کشور عراق، زردآلوی خشک به کشورهای عراق و ترکیه، خیار و خیار ترشی به ارمنستان، گردو به ترکیه، آب میوه به امارات، رب گوجه فرنگی به کشورهای عراق و روسیه، پیاز به ارمنستان ، هندوانه و خربزه نیز به کشورهای آلمان ، بلغارستان، انگلستان و سوئد صادر می شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.