در 6 ماهه اول سال جاری توسعه خط یک قطار شهری مشهد به پایان می‌رسد و این خط به فرودگاه مشهد متصل خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی خط 2 قطار شهری مشهد به 55 درصد رسید

به گزارش قدس آنلاین شهردار مشهد گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی 15 درصدی گذشته خط 2 قطار شهری مشهد به 55 درصد رسیده است.

سید صولت مرتضوی شب گذشته در نشست صمیمی اعضای ادواری شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار کوهسنگی برگزار شد، اظهار کرد: برای مدیریت کلان کشور و همچنین مدیریت کلانشهری چون مشهد به شدت به چشم بینا نیاز داریم و چشم بینا یعنی دیده‌بانی نسبت به تمام رخداددها و پدیده‌هایی که مدیریت را با چالش مواجه کند و درواقع چشم بینا به معنای آینده پژوهی اجتماعی بوده و البته گوش شنوا نیز در این ارتباط حائز اهمیت است.
وی ضمن اشاره به رکود اقتصادی در این دوره بیان داشت: برکسی پوشیده نیست که در این دوران ما پدیده رکود اقتصادی مواجه هستیم و در حال حاضر با کاهش بالغ بر 30 درصدی در ساخت و ساز در کشور مواجه هستیم و اگرچه ساخت وسازها در شهر مشهد نیز کاهش یافته اما درآمد شهرداری مشهد از لحاظ میزان نسبت به سال 92 افزایش داشته است.
شهردار مشهد تصریح کرد: در طی فعالیت مدیریت جدید شهری سرانه فضای سبز شهر مشهد بیش از یک متر افزایش یافته و شاهد توسعه خطوط ریلی و ساماندهی حمل و نقل عمومی و همچنین حل مشکل تاکسیرانی و اتوبوسرانی هستیم.
مرتضوی در ادامه گفت: ما در سال گذشته در زمان ارائه اوراق مشارکت خط 2 قطار شهری مشهد با مشکلاتی مواجه شدیم تا جایی که رضایت دادیم در همان ابتدا اوراق مشارکت را با 135 میلیارد تومان برای بازار گردانی و همچنین با سود 20 درصد به بانک ارائه دهیم.
به گفته وی، با همفکری به این نتیجه رسیدیم که شهرداری خود این اوراق را خریداری کند و امروز پیشرفت فیزیکی 15 درصدی گذشته خط 2 قطار شهری مشهد به 55 درصد رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد،شهردار مشهد در خصوص خط یک قطار شهری مشهد نیز بیان داشت: در 6 ماهه اول سال جاری توسعه خط یک قطار شهری مشهد به پایان می‌رسد و این خط به فرودگاه مشهد متصل خواهد شد.
مرتضوی افزود: فاز اول خط 2 قطار شهری مشهد نیز تا پایان سال 95 به بهره‌برداری خواهد رسید و در سه ماهه اول سال 96 شاهد بهره‌برداری کامل از این خط خواهیم بود.
وی ادامه داد: خوشبختانه عملیات اجرایی خط 3 قطار شهری مشهد و مطالعات خط 4 قطار شهری مشهد نیز آغاز شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.