رئیس اداره نظارت بر بورس انرژی گفت : طی 6 هفته نخست سال 1394 ارزش معاملات در بورس انرژی به رقم سه هزار و 580 میلیارد ریال رسید و در عین حال رکورد ارزش روزانه معاملات نیز در این دوره شکست .

ارزش معاملات بورس انرژی از مرز 3500 میلیارد ریال گذشت

گزارش روز جمعه گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) ، بابک باقری اظهار داشت: بورس انرژی با انجام دومین معامله نفتای سبک پالایش نفت لاوان در رینگ بین الملل به حجم 150 هزار تن و به ارزش دو هزار و 512 میلیارد ریال، رکورد ارزش روزانه معاملات در بورس انرژی از بدو فعالیت تا کنون را شکست.

وی افزود: بورس انرژی در مدت 6 هفته نخست سال جاری تاکنون توانسته است ارزش معاملات خود را به میزان سه هزار 580 میلیارد ریال برساند.

باقری اضافه کرد: حجم معاملات صورت گرفته ناشی از انجام معامله در رینگ بین الملل بورس انرژی و عرضه قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران در بازار مشتقه بورس انرژی بود.

این مقام مسوول با اشاره به افزایش ارزش معاملات بورس انرژی از ابتدای سال تا کنون گفت: امروز در کنار انجام معاملات در دو تابلوی برق و فیزیکی، عرضه اولیه دومین بخش قرارداد سلف موازی استاندارد نفت کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران به ارزش پانصد میلیارد ریال در بازار مشتقه بورس انرژی و تابلوی سلف موازی استاندارد آغاز شد که بیش از 23 درصد از این قرارداد به فروش رفت و عرضه مابقی این قرارداد در هفته بعد ادامه خواهد داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.