قدس آنلاین- تبریز: جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز با حضور اکثریت اعضای شورای شهر تشکیل شد.

وقتی شهرداری تبریز بی پول می شود/بوی نامطبوع پتروشیمی  و پایگاه دوم شکاری تبریز بیداد می‌کند

به گزارش قدس انلاین از تبریز، جلسه علنی شورای اسلامی شهر تبریز امروز به جز بهروز خاماچی غایبی نداشت و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه تعدادی از لوایح شهرداری تبریز را مورد بررسی دارد.

سخنران پیش از دستور جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز دکتر اسماعیل چمنی بود که پیش از نطق پیش از دستور وی چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز تذکراتی را مطرح کردند.

 

دبیری: شورا ایجاد انگیزه و تامین امنیت شغلی کارگران را مد نظر دارد

شهرام دبیری در جلسه علنی  امروز شورا تبریک روزها کارگر و معلم بر عزم شورا و شهرداری برای حل مشکلات و مسائل کارگران شهرداری تبریز تاکید کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه حل مشکلات کارگران بر انگیزه آنان برای کار تاثیر مستقیم دارد افزود: شهر تبریز با زحمات کارگران شهرداری تبریز رتبه شهر تمیز و پاک را کسب کرده است که باید برای ایجاد انگیزه و تامین امنیت شغلی کارگران تلاش نماییم.

 

حاجی پور: شورا به فکر حل دغدغه های محلی و منطقه ای دولت و مردم است

احتشام حاجی پور نیز در تذکری خواستار توجه به تهدیدها و فرصتهای پیش روی شورا ها شد.

رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: شوراهای اسلامی با تمرکز بر جل دغدغه های محلی و منطقه ای بار بزرگی را از روی دولت برمی دارند که باید مورد نوجه قرار گیرد.

حاجی پور با اعلام اینکه بودجه های عمرانی شهرداری های کشور چند برابر بودجه عمرانی دولت در سراسر کشور می باشد گفت: محدودیت های قانونی که برای شوراها وجود دارد به سمتی می رود که کل شورا را زیر سوال می برد و باید سازوکار فعلی شئورلعلی شهر اصلاح شود.

 

جعفری: بوی نامطبوع پتروشیمی تبریز باید هرچه سریعتر رفع شود

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خواستار توجه مسئولین برای رفع بوی نامطبوع پتروشیمی بخصوص در روستای کجوار تبریز شد.

محمد حسین جعفری با اشاره به حضور خود در همایش پیاده روی خانوادگی اهالی کجوار گفت: اهالی منطقه به حق خواستار حل مشکل بوی نامطبوع پتروشیمی تبریز شده اند.

وی با درخواست از مسئولان شهری و استانی گفت: بوی گوگرد در منطقه به حدی است که باعث ناراحتی مردم می شود و باید شرکت پتروشیمی تبریز فکری به حال این مسئله بکند.

 
 

بابایی اقدم: فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری بیداد می کند

فریدون بابایی اقدم با انتقاد از بوی نامطبوع فاضلاب انسانی پایگاه دوم شکاری، وجود این معضل در ورودی غرب تبریز را غیر قابل قبول دانشت.

عضو شورای شهر تبریز تبریز گفت: در جلسه آخر سال گذشته از لزوم تصویب کرایه های جدید تاکسیرانی صحبت کردیم ولی تا کنون در این مورد اقدامی نشده است.


 ایرج شهین باهر: اجرای رمپ خروجی ملازینال نویدبخش اصلاح بافت حاشیه نشین تبریز

ایرج شهین باهر با اشاره به اجرای رمپ خروجی ملازینال به اتوبان پاسداران اجرای این پروژه را نوید بخش اجرای پروژه های مهم برای توانمندسازی بافت حاشیه نشین تبریز دانست.

وی همچنین با اشاره به احیای بافت فرسوده درب گجیل تبریز فضای مناسب ایجاد شده در این منطقه تاریخی را شایسته تبریز دانست و گفت: وضعیت گذشته گجیل با توجه به پیشینه این منطقه شایسته تبریز نبود و شهرداری تبریز با اصلاح این منطقه، گجیل را به مکان زیبایی تبدیل نموده است.

 

حضرتی: حرکت مردمی شهردار تبریز و دیدار وی با شهروندان قابل تقدیر است

اکرم حضرتی با اشاره به برنامه دیدار شهردار تبریز با شهروندان گفت: به عنوان یک شهروند و به صورت عادی با گرفتن وقت از دفتر شهردار در روز دیدار مردمی شهردار حضور یافتم تا نظرات مردم در خصوص مشکلاتشان را جویا شوم.

وی با تاکید به اینکه اعضای شورا همواره با شهردار در ارتباط هستند و حضور وی به عنوان یک شهروند عادی صورت گرفته است اظهار داشت: شهردار تبریز در دیدار با شهروندان با نهایت تلاش و در چهارچوب قوانین در راستای حل مشکلات شهروندان تلاش می کند که جای تقدیر و تشکر دارد.

حضرتی همچنین با اشاره به تشکیل کمیسیون حل اختلاف در شهرداری بتریز گفت: خوشبختانه اکثر پرونده هایی که دراین کمیسیون مورد بررسی قرار می گیرد با توافق و مصالحه پایان می یابد که بدین وسیله بار مهمی از روی دادگستری برداشته می شود.

 

چمنی: حل مشکلات 90 درصد مراجعان به شورا از حیطه اختیار شورا خارج است

دکتر اسماعیل چمنی سخنران پیش از دستور این هفته شورای اسلامی شهر تبریز بود که وی در این سخنرانی جذب گردشگران خارجی و داخلی را مهمترین مسئله برای توسعه تبریز دانست.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به حجم بالای مراجعان به شورای شهر تبریز گفت: حل مشکلات و مسائل 90 درصد مراجعه کنندگان به شورای شهر تبریز از حیطه اختیارات شورای اسلامی شهر تبریز خارج است که این مسائل باعث نارضایتی شهروندان از شورا می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید به شهروندان در خصوص محدودیت های قانونی شورای شهر اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد افزود: با بروز کردن قوانین و افزایش اختیارات شورا مدیریت شهر باید به مدیریت واحد شهری تبدیل شود تا از تداخل در امور و تقابل بین سیستم شهرداری و برخی سیستم های خدماتی در شهر جلوگیری شود.

چمنی با اشاره به اینکه باید به معنای واقعی مردم را درک کنیم و به خواسته ها ونیازهای آنان پاسخگو باشیم اظهار داشت: همدلی و همزبانی شورا و شهرداری تبریز باعث شده است که رشد شهر توسعه شتابانی داشته باشد که امیدواری زیادی را در بین شهروندان بوجود آورده است.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: اگر نتوانیم با برنامه ریزی و توسعه زیرساختها به فکر جذب توریست خارجی و داخلی به تبریز و استان باشیم قطعا شهر توسعه نمی یابد.

 

محدث: سیر نزولی پروانه های ساختمانی زنگ خطری برای تبریز

مهندس سعید محدث سیر نزولی پروانه های ساختمانی در سالیان اخیر را باعث افزایش نگرانی برای توسعه و عمران شهر تبریز دانست.

وی با اشاره به تعدد لوایح هبه در شورای اسلامی شهر تبریز افزود: با توجه به پایین آمدن درآمدهای شهرداری در مورد هبه های مختلف باید با تامل برخورد نماییم.

وی در ادامه افزود: اگر وضعیت اقتصادی با این منوال پیش برود باید قدر درآمدهای شهرداری را بدانیم و در صورت عدم توجه به این مسئله قطعا در سه چهار ماه آینده به مشکل برخواهیم خورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.