قدس آنلاین یزد- دادستان عمومی وا نقلاب یزد گفت: در کشور هرگاه رونق اقتصادی بوده جرائم نیز با کاهش مواجه شده و هر گاه بنا به دلایلی کشور با رکورد اقتصادی مواجه شده میزان جرائم نیز افزایش داشته است.

رونق اقتصادی با کاهش جرائم ارتباط مستقیم دارد

به گزارش قدس آنلاین از یزد، جمال قضاوتی در جلسه کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاری اظهار داشت: هر گونه مشکلات در حوزه سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم تبعات زیادی را متوجه دستگاه قضائی می کند چرا که در حالت معمول یک سرمایه گذاری مطمئن علاوه بر درآمد زائی ، اشتغال و رونق اقتصادی را برای جامعه به دنبال دارد.

وی تصریح کرد : گاهی مشکلات حوزه سرمایه گذاری ناشی از سوء مدیریت و یا تخلف و یا سوء استفاده نیست بلکه به دلیل نواسات اقتصادی و یا شرایط حاکم بر بازار ایجاد شده است که در این گونه موارد باید از سرمایه گذار حمایت کرد.

 قضاوتی با بیان اینکه هر مشکل اقتصادی می تواند تبعات اقتصادی، اجتماعی ، سیاسی و امنیتی زیادی را برای جامعه به بار آورد ، افزود: تداوم مشکلات و عدم حمایت از یک پروژه اقتصادی و یا سرمایه گذاری احتمال ورشکستگی آن فعالیت اقتصادی را به دنبال دارد که در پی آن بیکاری تعدادی از افراد و نابسامانی اوضاع اقتصادی افراد مرتبط، علاوه بر تشکیل پرونده های درخواست حق و حقوق برای دستگاه قضائی به طور مستقیم ، پرونده های دیگری نیز در سایر موضوعات به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد کرد.

 دادستان یزد با اشاره به اشرافیت اتاق بازرگانی بر حوزه صنعت و بخش خصوصی خاطرنشان ساخت : وجود بانک اطلاعاتی از فعالان اقتصادی و دسترسی مطلوب اتاق به اطلاعات حوزه سرمایه گذاری ، راهگشای دستگاه قضائی برای حمایت اثر بخش از حوزه صنعت و سرمایه گذاری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.