قدس آنلاین– ایلام: معاون برنامه ریزی استاندار ایلام گفت: تولید و سرمایه گذاری راه خروج از وضعیت نابسامان بازار کار است.

تولید و سرمایه گذاری راه خروج از وضعیت نابسامان بازار کار است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حشمت اله عسگری در نشست بررسی مسایل و مشکلات طرح‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی دهلران با بیان اینکه سرمایه‌گذاران در ایلام باید اتکای کمتری به سیستم بانکی داشته باشند، اظهارداشت: نگاه دولت به صنایع نگاهی کارشناسانه و فنی است که رشد و توسعه به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه عوامل تاثیرگذار فراوانی در عرصه سرمایه گذاری وجود دارد که خیلی از آنها از اراده فرد سرمایه‌گذار خارج است و باعث می‌شود که ریسک کار، تولید و برگشت سرمایه را افزایش می دهد، افزود: تنها راه خروج از وضعیت نابسامان بازار کار دو مقوله مهم و جدی تولید و سرمایه گذاری هستند که تقریبا همه مدیران، مسئولان و دولت‌ها روی آنها به نوعی توافق دارند.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام با بیان اینکه داشتن سرمایه و آورده اولیه، الزاماً تضمین کننده پیشرفت و موفقیت در کار نخواهد بود، خاطر نشان ساخت: مجموع آورده مالی، تدبیر بازار و سیاست‌های که در بازار به عنوان پیکره یک واحد اقتصادی حاکم است، بعنوان عوامل سودآوری یا عدم سودآوری بنگاه‌ها شناخته می شوند.

حشمت اله عسگری  بخش اقتصاد و تولید کشور در چند سال گذشته را دارای فراز و نشیب های فراوان عنوان کرد و بیان داشت:  در سال های گذشته بعضی از اقدامات خیرخواهانه اما غیر کارشناسانه بوده که متأسفانه همین نگاه های سطحی تولید و اقتصاد را از راهی که باید طی کند خارج نمود.

وی به اختلاف فاحش مطالبات بالای بانک ها و مجموعه تولید کنندگان اشاره کرد و تأکید کرد: این عدد انباشته شده بخش از آن ناشی از قصور بنگاه‌ها نبوده و خوشبختانه اکنون در مجموعه دولت به نوعی این قضیه پذیرفته شده که بخش عمده‌ای از قصور واحدهای تولیدی و کسانی که وام گرفته‌اند و نتوانسته‌اند به موقع عودت دهند ناشی از مجموعه سیاست‌هایی است که در کشور در عرصه‌های مختلف واردات، تعرفه‌ها و صادرات تایید یا تثبیت‌کننده تولید هستند شکل گرفته است.

معاون برنامه ریزی استاندار ایلام نگاه کنونی دولت به بخش تولید و اقتصاد را نگاهی کارشناسانه و فنی دانست و افزود: بخش قابل توجهی از بدهی انباشته شده تولید کنندگان که باید به سیستم بانکی عودت دهند اگر با نگاه کارشناسانه دنبال شود کار راحت تر پیش خواهد رفت و مطمئناً با این دید کارشناسی فضای کسب و کار به مراتب بهتر از این خواهد شد.

حشمت اله عسگری ثبات بازار در کنار تدبیر مجموعه فعالان بخش خصوصی و رونق فروش را از عوامل مهم در خروج از بن بست اقتصادی عنوان کرد و یادآور شد: در حوزه سرمایه‌گذاری در استان تلاش بر این است که کسانی که قصد سرمایه گذاری در استان دارند از توان مالی بالایی برخوردار باشند و اتکای کمتری به سیستم بانکی داشته باشند چرا که برخی تصمیمات در خارج از زمان مناسب، باعث ایجاد مشکلات در چرخه تولید می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.