قدس آنلاین یزد - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در پایان مراسم معنوی اعتکاف گفت:در مراسم معنوی اعتکاف امسال 13 هزار و 96 نفر در 170 مسجد استان یزد معتکف شده اند.

13 هزار نفر در مراسم معنوی اعتکاف در استان یزد شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، حجت الاسلام سید محمد شریف حسینی کوهستانی با بیان این خبر درپایان مراسم اعتکاف رجبیه اظهار داشت : از مجموع شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف امسال ، 8 هزار و 946 نفر خواهر و 4 هزار و 150 نفر برادر بوده اند.

وی افزود: بیشترین تعداد معتکف در شهرستان یزد با 5 هزار و 393 نفر ، میبد با یک هزار و 910 نفر  و اردکان با یک هزار و 270 نفر  بوده است.

حسینی کوهستانی تصریح کرد : از نظر تعداد مساجد شهرستان یزد با 35 مسجد، میبد با 23 مسجد و ابرکوه با 21 مسجد بیشترین تعداد مساجد را برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اختصاص داده اند.

این مسئول  با بیان اینکه در سال گذشته 15 هزار و 313 نفر در 154مساجد استان معتکف شده بودند افزود: در سال جاری از نظر تعداد مساجد شد داشته ایم اما با کاهش تعداد معتکفین روبرو بوده ایم.

وی با اشاره به استقبال خوب خواهران از مراسم معنوی اعتکاف  خاطرنشان ساخت : با توجه به  کاهش تعداد شرکت کنندگان خواهر از 11 هزار و 115 نفر در سال گذشته  به 8 هزار و 946 نفر در سال جاری اما بازهم حضور خواهران دراعتکاف سال جاری حدود دو برابر برادران است.

حسینی کوهستانی با اشاره به برگزاری بزرگترین مراسم اعتکاف در شهرستان یزد گفت: مسجد ملا اسماعیل با حضور 970 نفر از برادران شاهد بیشترین حضور معتکفین در استان بوده ست.

وی با اشاره به برگزاری اعتکاف دانشجویی و دانش آموزی در استان تصریح کرد : اعتکاف دانش آموزی در شهرستان یزد و در 3 مسجد برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: اعتکاف دانشجویی برادران با حضور 170 نفردر مسجد امیر چقماق و اعتکاف دانشجویی خواهران با حضور 300 نفر در مساجد صاحب الرمان و دانشگاه برگزار شد.

وی در خصوص برگزاری اعتکاف دانش آموزی خاطرنشان ساخت : این اعتکاف نیز با حضور 370 نفر از دانش آموزان پسر در مسجد جامع یزد برگزار شد.

حسینی کوهستانی با اشاره به استقبال خوب جوانان از اعتکاف  افزود: حدود 60 درصد از شرکت کنندگان در مراسم معنوی اعتکاف را جوانان تشکیل داده اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد  با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری هر چه بهتر مراسم معنوی اعتکاف  در استان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته 200 نفر مبلغ و مبلغه در ایام اعتکاف به مساجد استان یزد اعزام می شوند.

حسینی کوهستانی اظهار داشت: از مجموع مبلغین اعزامی 140 نفر مبلغ و 60 نفر مبلغه می باشند که در ایام اعتکاف در مساجد حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: با توجه به برگزاری 3 روز اعتکاف در مجموع بیش 400 نفرروز اعزام مبلغ و مبلغه به مساجد استان صورت گرفته است.

 حسینی کوهستانی افزود: بیان آداب و احکام اعتکاف،  پاسخ گویی به سؤالات ، اقامه نماز جماعت، تصحیح قرائت  نماز،بیان احکام، برگزاری جلسات قرآن کریم ، برگزاری گفتمان های دینی، سخنرانی ، ختم قرآن و صلوات و برگزاری مراسم ادعیه خوانی از جمله مهم ترین برنامه های ایام اعتکاف بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: توزیع بنر با عنوان آداب و احکام اعتکاف، مسابقه و بروشور احکام اعتکاف از سایر اقدامات انجام در ایام اعتکاف بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.