وزیر نیرو در پاسخ به این پرسش که در طرح انتقال آب از سمیرم به رفسنجان که انتقاد‌های زیادی در پی داشته آیا آب فقط برای مصرف شرب منتقل می‌شود؟ اظهار کرد: چنین طرحی فعلا در جریان نیست.

طرحی برای انتقال آب از سمیرم به رفسنجان در جریان نیست

به گزارش قدس آنلاین، حمید چیت‌چیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا طرح انتقال آب از اصفهان به کرمان اجرایی شده است؟ گفت: خیر این طرح اجرایی نیست.

 

وی در مورد احتمال قوت‌گرفتن چنین طرحی در آینده گفت: اکنون نمی‌توان در این باره اظهارنظر کرد. باید ببینیم در آینده چه می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، پیش از این قائم مقام وزیر نیرو درمورد انتقال آب از سمیرم به کرمان و انتقاد‌های مطرح شده به نام آب شرب، آب را برای کشاورزی می‌برند، اظهار کرده بود که آب برای شرب منتقل می‌شود و اگر برای آبیاری باغ‌ها مصرف شود، اشکال از مدیریت داخلی شهر است.

 

ستار محمودی درگفت و گو با خبرنگار ایسنا، در پاسخ به نگرانی های مردم و نمایندگان اصفهان در زمینه انتقال آب از سمیرم به رفسنجان در شرایطی که به نظر می رسد اصفهان خود، نیازمند آب است، گفت: حوزه آب و فاضلاب کشور، شرکت مدیریت منابع آب ایران و معاونت آب وزارت نیرو در جریان جزییات پروژه های محلی هستند.

 

وی افزود: وزارت نیرو به دنبال این است که با رعایت موارد زیست محیطی، با وجود کمبود آب در منطقه ای در صورت بودن امکانات در جای دیگر، آب را با اولویت تامین نیاز آب شرب منتقل کند.

 

قائم مقام وزیر نیرو درمورد تضمین مصرف آب انتقالی صرفا برای شرب و نه برای آبیاری باغ‌های پسته، گفت: معمولا برای تضمین چنین کارهایی پارامترها و شاخص هایی وجود دارد. هنگامی که شهر و منطقه ای نیاز به آب شرب دارد با توجه به میزان جمعیت، مقدار آبی که باید تامین شود، سنجیده می شود و حداقل و حداکثر برای آن مشخص خواهد شد.

 

محمودی در واکنش به این موضوع که از آن جا که از وزارت نیرو قدرت قانونی برخورد با مشترکین پرمصرف را ندارد، چگونه می خواهد از آبیاری باغ‌ها در کرمان با آب سمیرم جلوگیری کند، اظهار کرد: مشکل آبیاری باغ با آب شرب، به اشکالات داخلی مدیریت آن شهر برمی گردد.

 

وی افزود: رعایت نکردن مصرف آب برای شرب، به این معنا است که عده ای سهم آب عده ای دیگر را در همان شهر مصرف می‌کنند. با توجه به نیاز آب شرب، مقدار آب انتقالی مشخص است و نحوه مصرف باید در همان منطقه مصرف کنترل شود.

 

قائم مقام وزیر نیرو در پایان یادآور شد: من در جریان جزییات انتقال آب از اصفهان به کرمان نیستم.

 

رئیس انجمن حمایت از کشاورزان شهرستان اصفهان پیش از این با انتقاد از سیاست‌های دوگانه در انتقال آب، گفته بود که انتقال آب از سمیرم به دشت رفسنجان مغایر قوانین جهانی و ملی است، چون استان اصفهان در شرایط تعادل آبی قرار ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.