فرماندار شهرستان بناب از ورود 712 میلیارد و 70 میلیون ریال خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان بر اثر سرمازدگی خبر داد.

خسارت بیش از 712 میلیارد ریالی تگرگ و سرمازدگی به محصولات کشاورزی بناب

به گزارش ایسنا، ولی‌اله فرج الهی در نشست کارگروه مدیریت بحران شهرستان بناب اظهارکرد: متاسفانه در آخرین روزهای پارسال و هفته نخست امسال بارش تگرگ و سرمای ناگهانی خسارت شدیدی به محصولات کشاورزی این شهرستان وارد کرد و صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید به سرعت نسبت به تشکیل پرونده و پرداخت غرامت برای کشاورزان خسارت دیده اقدام کند.

وی با انتقاد از کم لطفی مسئولان صندوق بیمه محصولات کشاورز افزود: متاسفانه این صندوق با آغوش باز و لبخند از کشاورزان پول می‌گیرد اما هنگام پرداخت غرامت آنقدر کشاورزان را اذیت می‌کند که صدای اعتراض و گلایه آنها بلند می‌شود.

فرج‌الهی همچنین از دستگاه‌های امدادرسان خواست آمادگی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند و گفت: نواقص مانور بحران گذشته باید رفع شده و دستگاه‌های مربوطه در مانور آینده با آمادگی کامل و بدون مشکل حضور پیدا کنند در غیراین صورت باید پاسخگو باشند.

وی بر لزوم آموزش دهیاران به عنوان مدیران بحران روستاها تاکید کرد.

رئیس کارگروه مدیریت بحران بناب در ادامه از تبدیل وضعیت بازار الغدیر این شهر به بحران خبر داد و گفت: این بازار مشکل آب و برق داشته و هر لحظه آبستن اتفاقات بود و شهرداری باید هرچه زودتر تکلیف مشکلات آنجا را مشخص کند.

فرج‌الهی همچنین برای تعیین مکان اسکان موقت مواقع بحران، حداکثر یک ماه فرصت داد و گفت: گروه‌های 15گانه امداد و نجات شهرستان باید نسبت به بروزرسانی اطلاعات، آمادگی، تامین تجهیزات لازم و آموزش نیروی انسانی در اولین فرصت اقدام کنند.

مسئول جمعیت هلال‌احمر بناب هم در ادامه این جلسه از برگزاری دوره آموزش کمک‌های اولیه برای 530 نفر، دوره تربیت نجاتگر برای 180 نفر و دوره آموزش همگانی برای 4 هزار و 200 دانش‌آموز در طول یکسال گذشته خبر داد و گفت: در یکسال گذشته 246 نفر از خدمات پایگاه امداد و نجات جاده‌ای بناب بهره‌مند شدند.

به گفته جعفرقلی قلی‌پور در ایام تعطیلات نوروز امسال نیز 23 نفر مصدوم توسط عوامل امداد و نجات هلال‌احمر بناب نجات داده شدند.

فردین اسماعیلی مدیر آب و فاضلاب شهری بناب هم در این جلسه از بهره‌برداری مخزن ذخیره آب این شهرستان تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

عباس ممقانی مدیر آموزش و پرورش بناب هم مشارکت خیران مدرسه‌ساز در احداث و بازسازی 11 مدرسه جدید در بناب را بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: هم‌اکنون 25 مدرسه دیگر در بناب به مقاوم‌سازی نیاز دارد که حداقل 15 باب از آنها در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.