رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد : سال جاری، اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات شهری در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد.

خدمات‌رسانی به حاشیه شهر با شتاب بیشتر در سال 94

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سال جاری، اجرای پروژه‌ها و فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات شهری در مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد.

غلامحسین صاحبی در نشست صمیمی با اهالی شهرک نیکروز در مسجد امیر المومنین(ع)، عنوان کرد: ارائه خدمات به حاشیه شهر در سال اخیر مورد توجه ویژه مدیران شهری قرار داشته و در سال جاری فعالیت‌های عمرانی و خدمات شهری در این محدوده‌ها با شتاب بیشتری انجام می‌گیرد.
وی همچنین در این نشست با اشاره به بازگشایی معابر ضروری در محلات حاشیه‌ای شهر خاطرنشان کرد: 50 میلیارد تومان برای اجرای این طرح در بودجه سال 94 شهرداری پیش‌بینی شده است و به مالکان منازلی که برای بازگشایی معابر در این محدوده عقب‌نشینی‌های لازم را انجام می‌دهند، وام اعطا می‌گردد.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: همچنین در بودجه سال جاری اعتباری را برای تملک زمین، تامین فضای سبز و احداث بوستان محلی در نیکروز اختصاص دادیم که امیدواریم با پیگیری‌های لازم در سال‌های آینده، بوستان محلی مناسبی در این محله احداث گردد.
احداث سالن‌های ورزشی از محورهای اصلی فعالیت شورای چهارم
صاحبی، احداث سالن ورزشی در مناطق حاشیه‌ای شهر را یکی از برنامه‌های اصلی شورای اسلامی شهر مشهد در سال جاری عنوان کرد و افزود: احداث سالن‌های ورزشی از محورهای اصلی فعالیت شورای چهارم است که در همین رابطه هماهنگی‌های گسترده‌ای با سازمان مقاومت بسیج شده است.
وی افرزود: براساس این مکاتبات و هماهنگی‌ها در هر تعداد زمینی که شهرداری در اختیار بسیج قرار دهد، سازمان مقاومت بسیج نسبت به احداث سالن ورزشی اقدام خواهد کرد و خوشبختانه تاکنون احداث 70 سالن ورزشی در دستور کار قرار گرفته که یکی از آن‌ها در پنجتن 48 قرار دارد.
رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد توجه به بهداشت مناطق حاشیه‌ای شهر را یکی از دغدغه‌های اساسی شورای شهر دانست و یادآور شد: براساس طرح سلامت وزارت بهداشت و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 100 خانه بهداشت در محدوده‌های حاشیه شهر احداث می‌شود.
صاحبی در ادامه از جمع‌آوری انبارهای ضایعات خبر داد و افزود: در این طرح با هدف ساماندهی انبارهای ضایعات، بهبود زیبایی بصری و رفع مشکلات بهداشتی، سازمان پسماند با همکاری سرمایه‌گذاران نسبت به تملک زمین مورد نیاز و ساخت مجتمع‌هایی در این خصوص اقدام خواهد کرد و تمامی انبارها در مکانی مشخص خارج از محدوده شهری فعالیت خواهند داشت.
وی با تاکید بر ضابطه‌مندشدن ساخت و سازها در حاشیه شهر اظهار کرد: وظیفه ما این است که اجازه ساخت و ساز به زمین‌های فاقد ضوابط شهرسازی ندهیم و مالکان زمین‌های بزرگ در این محدوده‌ها، حق قطعه‌بندی و خرید و فروش زمین را تا زمانی که با مراجعه به شهرداری و رعایت اصول شهرسازی جهت تعیین فضاهای لازم برای اجرای شبکه معابر، فضای سبز و ... تعیین تکلیف نشوند، ندارند.
شورای اجتماعی محلات مکانیزم خوبی برای ارتباط با شهروندان است
فاطمه غیور، عضو دیگر شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست شورای اجتماعی محلات را مکانیزم خوبی برای ارتباط موثر با شهروندان دانست و گفت: در کمیته نظارتی منطقه 4 علاوه بر رسیدگی به مشکلات شهروندان باید با محلات منطقه از طریق شورای اجتماعی محلات ارتباط داشته باشیم.
وی عنوان کرد: شورای اجتماعی محلات، قدرت پیگیری درخواست‌های خود را از نهادها و سازمان‌های مختلف دارند که البته این امر مستلزم فعالیت گسترده اعضای شورای اجتماعی هر محله و تلاش برای شناخت مشکلات و نیازهای محله خود است.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه سخنانش به بهداشت محیط در محدوده‌های حاشیه شهر اشاره کرد و افزود: بخش اعظمی از مسایل و مشکلات بهداشتی محلات به شهروندان بر می‌گردد، چرا که شهروندان با مشارکت در حفظ بهداشت محیط محله زندگی خود می‌توانند بیش از 70 درصد مشکلات و آلودگی موجود را رفع کنند.
به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات شهروندان مربوط به شهرداری در زمینه رفت وروب و جمع آوری زباله است که شهرداری نیز جمع آوری زباله و رفت و روب معابر را به صورت شبانه‌روزی در برنامه کاری خود دارد.
سید کمال‌الدین شاهچراغی، شهردار منطقه 4 مشهد نیز در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های شهرداری این منطقه بیان کرد: در سال 93 با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته، 300 هزار مترمربع از معابر در سال 93، نسبت به مدت مشابه خود در سال قبل از آن با افزایش دو برابری روبرو بوده و آسفالت شده است.
وی افزود: جهت زیباسازی و فضاسازی محیط شهری و سهولت تردد شهروندان 36 هزار مترمربع از پیاده‌روهای سطح منطقه با اقداماتی مانند اجرای تایل فرش، نصب مبلمان شهری، ایجاد فضای سبز و ... زیباسازی و بهسازی گردیده است.
شهردار منطقه 4 مشهد در خصوص رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در معابر اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 22 هزار متر طول از جداول سطح منطقه احداث و بازسازی گردید که متاسفانه رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در معابر توسط شهروندان علاوه بر تخریب جداول معابر و افزایش هزینه‌های شهری، بهداشت محیط و سلامت عمومی شهروندان را به خطر می‌اندازد.
شاهچراغی در پایان از شهروندان خواست تا منازلی که امکان حفر چاه دارند نسبت به این امر اقدام کنند چراکه رهاسازی فاضلاب‌های خانگی در معابر تخلف محسوب می‌گردد و با متخلفین برخورد خواهد شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.