قدس آنلاین – لرستان: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد عنوان کرد: الزام برای افزایش مشارکت باید به عنوان سرمایه در نظر گرفته شود.

‌ دولت‌ها به جامعه‌ی پیمانکاران بی اعتماد هستند

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، حسین سلاح‌ورزی گفت: الزام برای افزایش مشارکت باید به عنوان سرمایه در نظر گرفته شود.

وی افزایش اعتماد در پروژه‌ها‌ و شرکت‌ها را یک دارایی نامشروط دانست و بیان داشت: بی‌اعتمادی‌ها به صورت تاریخی از طرف دولت‌ها به جامعه‌ی پیمانکاران وجود داشته است.

رییس اتاق بازرگانی افزود: حس مبهم و بدبینی به جامعه‌ی پیمانکاران از طرف دولت‌ها به جامعه القا شده است و آن‌ها هیچ گاه سعی نکرده‌اند از ظرفیت بالای پیمانکاران استفاده کنند.

سلاح‌ورزی با انتقاد از اینکه دولت‌ها به دنبال توانمندسازی پیمانکاران نبوده‌اند، تصریح کرد: پیمانکاران، بزرگترین طلبکاران دولت هستند.

وی به وضعیت اقتصادی جامعه در پسا تحریم اشاره و اضافه کرد: این موضوع باید در دستور کار دولت و بخش خصوصی قرار گیرد و بر دولت واجب است با مشارکت پیمانکاران موجبات توسعه و آبادانی کشور را فراهم سازند.

رییس پارلمان بخش خصوصی لرستان با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌ها در کشورهای توسعه‌یافته با «در حال توسعه» متفاوت است، ادامه داد: متأسفانه در ایران بانک‌ها به عنوان تأمین‌کننده‌ی پول، منابع مالی در اختیار پیمانکاران قرار نمی‌دهند.

سلاح‌ورزی گفت: در تحریم‌های بین‌المللی امکان استفاده از خطوط اعتباری خارجی در کشور وجود نداشته که باید بعد از لغو تحریم‌ها از این خطوط بهره گرفت.

وی راه برون‌رفت از مشکلات را الگوسازی و مدل‌سازی برای شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: در آینده‌ی نزدیک هم دولت هیچ چاره‌ای جز تغییر رویه در برنامه‌ی ششم توسعه و نظام اجرایی پروژه‌ها نخواهد داشت.

 

 


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.