قدس آنلاین - ایلام: رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری های اینترنتی شرکت های هرمی باشند.

مراقب کلاهبرداری های اینترنتی شرکت های هرمی باشید

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سرگرد علی عباسی کسائی با بیان اینکه شبکه های هرمی با وعده های دروغین و اغراق آمیز در صدد به دام انداختن طعمه های خود هستند، اظهار داشت: یکی از کلاهبرداری هایی که امروزه هر روز بیشتر شاهد آن هستیم کلاهبرداری تحت عنوان فعالیت شرکت های هرمی در فضای مجازی است که با ترفندهای مختلفی سعی در خرید و فروش کالا ها یا سایر اقدامات خود دارند.

وی با اشاره به اینکه امروزه به دلیل اقبال اکثریت مردم به بازار کسب و کار و فعالیت در حوزه های مختلف کلاهبرداران هم به روش های متعدد سعی در اجرای مقاصد شوم خود تحت عنوان کلاهبرداری از مردم را دارند، افزود: تبلیغ های اغراق آمیز از شیوه های اطلاع رسانی شرکت های هرمی در آگهی های خود استفاده کرده که با اندکی تأمل انسان به غیرقابل باور بودن آن پی می برد، معمولاً اینگونه شرکت ها آدرس و مشخصات دقیقی در دسترس کاربران خود قرار نمی دهند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام فعالیت شرکت های هرمی در فضای مجازی را گسترده عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: امروزه یکی از شیوه هایی که بیشتر این شرکت های هرمی در پیش گرفته اند کلاهبرداری تحت عنوان تورهای گردشگری است که با توجه به علاقه عموم مردم به مسافرت و گردش با تبلیغ های گسترده و قیمت های پایین در یک برنامه ریزی مشخص متقاضیان سفر با تورهای مسافرتی را به بهانه تسهیلات سفر به دام می اندازند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه شهروندان از اعتماد به شرکت هایی که با تبلیغات گسترده و غیرقابل باور سعی در جذب مشتریان خود دارند، خودداری نمایند، بیان داشت: مردم در خرید و فروش های اینترنتی خود به نمایندگی ها و شرکت های قابل اعتماد و دارای مشخصات واقعی مراجعه نمایند و فعالیت های بازاریابی خود را زیر نظر آن شرکت ها انجام دهند.

سرگرد علی عباسی کسائی با توصیه به خانواده ها در مراقبت از فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی، تأکید کرد: خانواده ها فعالیت فرزندان خود در فضای مجازی را کنترل نمایند تا در دام شرکت های هرمی نیفتند و برای آنها مشکلاتی به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرایم رایانه ای را دارد، یادآور شد: عموم مردم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش یا با شماره تلفن های 65-2182361-084 تماس حاصل نمایند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.