قدس آنلاین - ایلام: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: خشکسالی های پیاپی و کاهش نزولات آسمانی ایلام را با کمبود انرژی برق مواجه ساخته است.

خشکسالی؛ ایلام را با کمبود انرژی برق مواجه ساخته است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، هادی شیرخانی در نشست خبری با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با بیان اینکه رسالت اصلی اهل قلم آگاهی‌بخشی در جامعه است که وظیفه‌ی اصلی انبیاء بوده و این وظیفه به قدری خطیر است که باید نخبگان جامعه در راه آگاهی‌بخشی به افکار عمومی گام بردارند، اظهارداشت: صنعت برق به‌عنوان دومین یا سومین نعمت پس از سلامتی و امنیت بشمار می‌آورد که اگر برق در دنیای کنونی نباشد برقراری امنیت با مشکل مواجه می شود چرا که زندگی پیچیده امروزی به برق وابسته است و عدم وجود این نعمت، خدمات سایر دستگاه‌های خدماتی را با مشکل روبرو می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در پی استمرار پدیده خشکسالی در استان ایلام، این استان با کمبود انرژی مواجه است، افزود: در حال حاضر 2000 مگاوات کمبود انرژی برق در استان داریم که بایستی مصرف را در روزهای گرم سال مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام برق را یکی از صنایع سرمایه‌بر دانست و بیان داشت: در تولید این نعمت به‌علت مواجه با مشکلات زیست‌محیطی در دهه‌ی اخیر و بروز پدیده خشکسالی و کمی بارش و نزولات آسمانی و پائین آمدن سطح آب سدها با مشکل روبرو شده‌ایم و حتی امسال به‌علت تکرار این مشکلات با کمبود انرژی در سطح استان مواجه هستیم.

هادی شیرخانی به گستردگی 20 هزار کیلومتری خدمات شبانه‌روزی شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: برای جلوگیری از خاموشی در تابستان امسال مدیریت مصرف از سوی مسئولان و همین‌طور مشارکت مردم ضروری است و مدیریت صنعت برق بعنوان چالش بزرگ این حوزه است، چون در فصول مختلف با پدیده‌های مختلف جوی روبرو است که منجر به بروز مشکل و قطعی برق می‌شود.

وی سرقت تجهیزات برق را معضلی برای این حوزه دانست و گفت: سرقت تجهیزات به معضلی برای این حوزه تبدیل شده بدین‌صورت که قانون‌گریزان با تعرض به تجهیزات شبکه‌ای شرایط خاموشی را فراهم می‌کنند و متأسفانه شاهد سرقت برق از سوی چند پزشک متخصص در استان نیز بوده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به پرداخت یارانه انرژی از سوی دولت اشاره کرد و اظهارداشت: عدم پرداخت به موقع مشترکان در حوزه‌های مختلف که 84 درصد آنها در بخش خانگی هستند درآمد ناچیزی را نصیب شرکت می‌کند در حالی که هدف از ایجاد شرکت‌های توزیع، کسب سود است اما به‌علت عدم فعالیت بخش صنعت، مورد توجه حاکمیت و دریافت مابه‌التفاوت‌ها هستیم.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام پیک مصرفی استان ایلام را به اندازه‌ی میزان مصرف ذوب‌آهن اصفهان عنوان و تصریح کرد: تفاوت در ارائه صورت حساب ذوب‌آهن به‌صورت اینترنتی به مشترکان است که این صورت حساب به‌موقع نیز پرداخت می‌شود اما در استان ایلام با وجود مراجعه حضوری مأموران این پرداختی‌های اندک نیز به موقع نیست.

هادی شیرخانی به ارائه خدمات الکترونیکی از طریق وسایلی هم‌چون اینترنت و موبایل اشاره کرد و یادآور شد: به کارگیری وسائل و تجهیزات سنتی باعث شده که خاموشی‌ها بخصوص در زمان اوج مصرف بیشتر شود از همین‌رو به‌دنبال اتوماسیون‌سازی شبکه‌ی برق در جهت کاهش خاموشی در سال 94 هستیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.