قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل بازسازی، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: استان ایلام در شاخص های شش گانه مقاوم و نوسازی مدارس، سومین استان کشور است.

ایلام سومین استان کشور از لحاظ نوسازی مدارس است

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، علی شهری در هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان ایلام با بیان اینکه در سال جاری 80 هزار میلیارد ریال اعتبار به بازسازی و مقاوم سازی مدارس کشور اختصاص یافته است، اظهارداشت: میانگین تخریب و بازسازی مدارس در استان ایلام 75 درصد است در حالیکه این میزان در کشور 43 درصد است.

وی با اشاره به اینکه میزان مقاوم سازی فضاهای آموزشی در استان بیش از 50 درصد است، اما این میزان در کشور تنها 22 درصد برآورد شده است، افزود: هم اکنون 620 کلاس درس در استان ایلام تخریبی است که تعدادی از این کلاس ها در دست نوسازی و ساخت و ساز است.

مدیرکل بازسازی، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور تزریق اعتبار به آموزش و پرورش را با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری را نوعی سرمایه گذاری دانست و خاطرنشان ساخت: هدف از برگزاری اینگونه جشنواره ها جلب کمک های بیشتر از سوی خیرین و افراد متمول است و مشارکت مردم در پروژه های دولتی همچون مدرسه سازی را عاملی برای تقویت وحدت ملی اقشار مختلف جامعه و مسوولان نظام است.

علی شهری تجربه های ایران اسلامی در امر مقاوم سازی مدارس و ابنیه در سطوح بین المللی را مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: این تجارب مرزهای دانش مقاوم سازی مدارس از سوی ایران در دیگر کشورهای جهان را متحول ساخته است.

گفتنی است در پایان این همایش از تعدادی از خیرین مدرسه ساز استان تجلیل بعمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.