قدس آنلاین : دوره آموزشی متمرکز پدافند غیرعامل در خصوص مبحث 21 مقررات ملی ساختمان، سازه‌های امن و ماده 215 با همکاری استانداری اصفهان و اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

دوره آموزشی پدافند غیرعامل در راه و شهرسازی اصفهان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، دکتر محمد ابراهیمی مدرس این دوره، موضوع پدافند غیرعامل را در جهان از قدمتی به اندازه زندگی انسانها دانست و گفت: پدافند غیرعامل درطول تاریخ همیشه جزء مهمی از زندگی بشر بوده چرا که اقدامات دفاعی انسان سبب دفع یا کاهش میزان اثر تجاوز مهاجمان می‌شود، اما چگونگی دفاع به عوامل و شرایط مختلف بستگی دارد.

وی جنگ را به عنوان یک پارامتر مهم و پرهزینه در زندگی بشر دانست وگفت: در جنگ‌های نسل نوین دشمن با تمام مولفه‌های قدرت خود به مولفه‌های قدرت کشور مقابل اثر می‌گذارد و با کمترین سیستمهای جنگی، بیشترین اثر و تخریب را ایجاد می‌کند که جنگ نرم، سایبری و زیستی و ... از این نوع می‌باشند.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند: "پدافند غیرعامل یک اصل خواهد بود برای همیشه نه برای یک مقطع خاص" گفت: ایران با داشتن نیروهای مومن، انقلابی و متعهد یک کشور بازدارنده و خنثی‌کننده تهدیدات دشمن به شمار می‌رود.

ابراهیمی افزود: امروزه ما با تهدیدات بیوتروریستی، سایبری و زیستی روبرو هستیم و می‌بایست تهدیدشناسی را قابل اهمیت و مهمترین ماموریت خود را افزایش پایداری وکاهش آسیب پذیری زیرساختها و مراکز حیاتی، حساس و مهم کشور در مقابل تهدیدات متصور، از طریق فرهنگ‌سازی، آموزش، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جهت دفع این تهدیدات بدانیم.

خاطرنشان می‌گردد: این دوره در راستای ارتقاء سطح دانش مسئولین و کارشناسان در زمینه جدیدترین یافته‌ها و رویکردها در حوزه‌های تخصصی پدافند غیرعامل به مدت یک روز در این اداره برگزار گردید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.