قدس آنلاین- تبریز: دادستان عمومی و انقلاب عجب‌شیر گفت: ما اجازه نخواهیم داد عده‌ای با خرد کردن زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آن، کشاورزی این شهرستان را با بحران مواجه کنند.

 اجازه نمی‌دهیم عده‌ای سودجو ،کشاورزی عجب‌شیر را با بحران مواجه کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  محمدحسن نوقربانی در جمع خبرنگاران، از تخریب هفت واحد ساخت وساز غیرمجاز در شهرستان عجب شیر خبر داد و اظهار کرد: ما اجازه نخواهیم داد عده‌ای با خرد کردن زمین‌های کشاورزی و تغییر کاربری آن، کشاورزی این شهرستان را با بحران مواجه کنند.

وی افزود: با توجه به بیانات و توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان محیط زیست، منابع طبیعی و فضای سبز و براساس بخشنامه ریاست دستگاه قضایی، در این زمینه اجرای طرحی را در این شهرستان کلید زده‌ایم که براساس آن از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از همان مراحل اولیه ساخت و ساز، جلوگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب‌شیر با اشاره به تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب 1374 و اصلاحیه 1385 گفت: هفت مورد از این ساخت و سازها به مساحت دو هزار و 420 متر مربع قلع و قمع شد و پنج مورد در حال رسیدگی پرونده هستند.

وی افزود: زمین‌های کشاورزی سرمایه‌های اصلی این شهرستان هستند و نباید تخریب شوند ولی در سال‌های اخیر به دلیل کم توجهی به پدیده زمین خواری وتعرض به اراضی کشاورزی و تغییر کاربری غیرقانونی، ساخت و سازها در حریم و محدوده شهرستان به ویژه احداث واحدهای مسکونی و خانه باغ به شکل گسترده رونق گرفته و عده‌ای با سوء استفاده از فضای به وجود آمده سعی دارند تا به شکل غیرقانونی و بدون مجوز، ساخت وسازها را در این مناطق انجام دهند.

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عجب‌شیر هرگونه تغییر کاربری را منوط به مجوز کمیسیون مربوطه در جهادکشاورزی استان که متشکل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی، رئیس سازمان راه و شهرسازی و مدیرکل محیط زیست و نماینده استاندار است، دانست.

وی افزود: هر شخصی خارج از مجوز این کمیسیون اقدام به تغییر کاربری کند بر حسب قانون مجرم محسوب می‌شود و علاوه بر قلع و قمع به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای اراضی و باغات به قیمت روز با کاربری جدید محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: درصورت تکرار جرم علاوه بر قلع وقمع وپرداخت جزای نقدی،به حبس ازیک تا 6 ماه محکوم می‌شوند.

نوقربانی خطاب به مالکان اراضی خارج از محدوده شهر گفت: قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی‌های لازم را با جهادکشاورزی انجام دهند تا ضمن حفظ اراضی کشاورزی از بهره‌برداری افراد سودجو خودداری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.