وزیر نیرو با هشدار به مردم درباره تداوم خشکسالی و لزوم مدیریت مصرف آب، گفت: شرط جلوگیری از قطعی آب، کنترل مصارف از سوی مردم است.

هشدار درباره قطعی آب شهرها در تابستان/شرط جلوگیری از جیره‌بندی آب

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید چیت چیان گفت: همه هموطنان مي‌ دانند که در سال‌ هاي اخير دچار کاهش بارندگي بوده‌ ایم و منابع آب تجديدپذير ما کاهش پيدا کرده و متوسط درجه حرارت هم بالا رفته است.

وزیر نیرو خطاب به مردم با بیان اینکه در صرفه‌ جویی و مدیریت مصرف آب همکاری کنید اظهارداشت: وزارت نیرو تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا آب قطع نشود و شهرها به وضعيتي نرسند که دچار قطعي آب شوند.

چیت چیان با اشاره به تداوم خشکسالی در کشور و محدودیت منابع آب افزود: اين عوامل موجب افزايش تبخير و کاهش منابع آبي شده، اما در عوض فعاليت‌ هاي وزارت نيرو براي استحصال آب و انتقال آن بسيار گسترده بوده است.

وی گفت: شرط لازم براي اينکه ما بتوانيم از قطعی آب جلوگيري کنيم اين است که مردم مصارف خود را کنترل و محدود کنند و همه مردم در صرفه‌ جويي و مديريت مصرف آب به وزارت نیرو کمک کنند.

وزير نیرو تصریح کرد: این وزارتخانه تمام توان خود را به کار خواهد گرفت تا آب قطع نشود و شهرها به وضعيتي نرسند که دچار قطعي آب شوند. چیت چیان درباره مشوق‌ های وزارت نیرو به کشاورزان و صنعتگران همکار براي کاهش مصرف برق در تابستان امسال گفت: ما از کشاورزان درخواست کرده‌ايم در صورت تمايل به اداره‌ های برق مراجعه و قراردادي را امضا کنند که هر روز ۴ ساعت از ساعت‌ های گرم روز موتور برق خود را خاموش کرده و آب از چاه استخراج نکنند تا در مابقي ساعت‌ ها برقي که براي کشيدن آب از چاه استفاده مي‌کنند، برايشان رايگان حساب شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.