۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
کد خبر: 283115

قدس آنلاین: بنابر آنچه در روایات آمده وسایل شخصی پیامبر (ص) همچون پیراهن، عمامه، شمشیر و پرچم به شخصی خاص به ارث رسیده است.

پرچم و پیراهن پیامبر (ص) به چه کسی ارث رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، در روایات درباره حضرت مهدی (عج) آمده است: «امام مهدی (عج) به روش پیامبر (ص) مردم را هدایت کرده و به سیره آن حضرت (ص) عمل می کند.»

امام صادق (ع) فرمودند: امام مهدی (عج) راه و روش پیامبر (ص) را در پیش می گیرد.»

همچنین، روایت شده است که: «نشانه ای از امام مهدی (ع) از رسول خدا (ص) دارد این است که با شمشیر قیام می کند.»

امام باقر (ع) نیز فرمودند: «آن نشانه ای که از محمد (ص) دارد این است که سیره و روش آن حضرت (ص) را در پیش می گیرد و آثارش را تبیین می کند. سپس شمشیر بر شانه خود می گذارد و در هشت ماه، دشمنان خدا را به قتل می رساند.»

آمده است که حضرت مهدی (عج) هنگام ظهور، عمامه سفید جدش پیامبر اکرم (ص) را بر سر می نهند و پیراهن خون آلود او را در جنگ احد می پوشد.

امام صادق (ع) داشتن سلاح های رسول خدا (ص) را از نشانه های امامت می داند. حارثه بن مغیره نصری گوید: به امام صادق (ع) عرض کردم: امام به چه چیز شناخته می شود؟ حضرت (ع) فرمودند: «به سکینه و وقار»

عرض کردم: و دیگر چه چیز؟ آن حضرت (ع) فرمودند: «او را به وسیله شناختن حلال و حرام و نیاز مردم به او و بی نیازی او از مردم و سلاح پیامبر (ص) نزد او می شناسی.»

علاوه بر این به تصریح روایات پرچم رسول خدا (ص) نیز همراه حضرت مهدی (عج) خواهد بود؛ حضرت زین العابدین امام سجاد (ع) به ابوخالد کابلی فرمودند: «گویا می بینم شما بر بلندی نجف در پشت کوفه قرار گرفته است در حالی که پرچم رسول خدا (ص) را برافراشته است و آن را به سوی هیچ گروهی نمی برد مگر آنکه خداوند نابودشان می سازد.»

 

منابع:

کمال الدین

غیبت نعمانی

معجم احادیث الامام مهدی (عج)

انتهای خبر/

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.