۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: 283541

بیست سال است که حکم خروج کارخانه آلاینده روغن نباتی از پایتخت صادر شده اما همچنان پرونده این خروج، در راهروهای سازمان‌های متولی، در حال رد وبدل شدن است و آنگونه که از برآیند کار برمی آید، حالا حالاها باید فکر خروج این کارخانه آلاینده را از سربیرون کرد.

توپ خروج کارخانه "قو" در زمین فرمانداری

به گزارش ایسنا، اوایل سال 73 بود که بالاخره اعتراضات مرد محله ترمینال جنوب به ثمر نشست و مسئولان وقت در پی اعتراض اهالی به بوی متعفن و آلودگی بیش از حد این کارخانه تصمیم گرفتند عطای این کارخانه را به لقایش ببخشند و آن را تعطیل کنند و بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداریها اقدام به صدور رای تعطیلی کارخانه در فروردین ماه سال 73 دادند و در آن زمان پیش بینی کردند که سه سال به این کارخانه برای جابجایی مهلت دهند اما بعد از مدتی مدیر عامل وقت کارخانه در نامه‌ای ضمن ارائه جدول زمانبدی انتقال، درخواست مهلتی 10 ساله برای انتقال کارخانه را اعلام می‌کند که این موضوع مورد پذیرش قرار گرفت.

 

مدیریت وقت کارخانه، ملک را به فرد دیگری فروخت و برنامه زمانبندی متوقف ماند، تااینکه 10 سال قبل شهرداری منطقه طی مکاتبات متعدد از معاونت سیاسی و انتظامی فرمانداری تهران درخواست طرح زمان بندی انتقال کارخانه قو را برابر توافقات جلسه هماهنگی شورای تامین استان می کنند که بی پاسخ می‌ماند.

 

امنیتی شدن موضوع خروج کارخانه روغن نباتی قو

 

رحمت الله حافظی در گفت وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مورد سرانجام خروج کارخانه روغن نباتی از شهر تهران، با بیان اینکه با ورود معاونت امنیتی سیاسی فرمانداری تهران، کار متوقف شد، گفت: روند خروج کارخانه آلاینده دیگر به تندی سپری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در خصوص کارخانه روغن نباتی فکر می‌کردیم با اطلاع رسانی، برخی دستگاه‌ها با ما همراه می‌شوند اما نه تنها اینگونه نشد بلکه مانع خروج این کارخانه آلاینده از شهر تهران شدند، گفت: به موضوع خروج کارخانه روغن، رنگ و بوی امنیتی داده شد و مانع خروج آنها از شهر تهران شدند و امیدواریم تغییر نگرشی در این زمینه صورت گیرد چراکه حکم پلمب این کارخانه 20 سال پیش صادر شده است و این حکم باید اجرا شود.

 

وی با اشاره به لطمات جبران ناپذیر فعالیت این کارخانه به سلامت مردم گفت: متاسفانه معاونت سیاسی فرمانداری تهران در این زمینه مخالفت کرده است و دولت تنها از منظر اشتغال به این مجموعه توجه می‌کند و سلامت مردم در این منطقه مغفول مانده است.

 

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بااشاره به حضور وزیربهداشت در صحن علنی شورای شهر گفت: امیدواریم وزیر بهداشت نیز همکاری‌ها لازم را برای خروج این کارخانه با شورای شهر تهران داشته باشد.

 

به گزارش ایسنا، باید دید منجی بسته شدن، پرونده 20ساله این جابجایی چه کسی خواهد بود؟

 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.