قدس آنلاین - ایلام: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول گفت: در فصل زراعی جاری بیش از 1700 هکتار از اراضی شهرستان چرداول به کشت هندوانه اختصاص یافت.

اختصاص 1700 هکتار از اراضی چرداول به کشت هندوانه

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، جواد عالی با بیان اینکه در هر هکتار از مزارع کشت هندوانه به طور متوسط 40 تا 45 تن محصول برداشت می شود، اظهارداشت: پیش بینی می شود که حدود 77 هزار تن هندوانه از مزارع کشاورزی شهرستان برداشت و روانه بازار شود.

وی با اشاره به اینکه 800 نفر در کار کاشت و برداشت محصول هندوانه مشغول هستند، افزود: این محصول علاوه بر عرضه در استان ایلام و استان های همجوار، به کشور عراق هم صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چرداول نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول را از خدمات ارائه شده این نهاد عنوان و تصریح کرد: ارائه مشاوره های کارشناسی، برگزاری کلاس های آموزشی و توزیع نهاده های کشاورزی از دیگر خدمات ارائه شده این مدیریت به کشاورزان چرداولی می باشد.

گفتنی است شهرستان 65 هزارنفر نفری چرداول با 52 هزار هکتار اراضی دیم و آبی از قطب های مهم کشاورزی استان ایلام است و در فصل زراعی جاری بیشترین میزان کشت هندوانه در بخش هلیلان صورت گرفته است.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.