قدس آنلاین – لرستان : 29 منطقه نمونه سرمایه گذاری استان که زیرساخت های آن فراهم شده و یا در حال تاسیس بوده آماده سرمایه گذاری است.

مناطق نمونه سرمایه گذاری لرستان مشخص شدند

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، هوشنگ بازوند در همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان  لرستان گفت : لرستان استانی ثروتمند و برخوردار  از مواهب طبیعی و خدادای بسیاری است که متاسفانه از این ظرفیت ها  استفاده نشده است و به نوعی تا کنون در این استان فرصت سوزی هایی رخ داده است.

وی اظهار کرد : سه هزار و 700 هکتار مجموعه نمونه گردشگری برای توسعه صنعت گردشگری فراهم شده که خیلی از زیرساختهای آنها انجام یا در حال انجام است.

بازوند گفت: در حوزه کشاورزی استان ظرفیتهای خوبی را با توجه به چهار فصل بودن اقلیم این استان دارد و این مزیت بسیار خوبی برای سرمایهگذاری محسوب میشود.

استاندار با بیان اینکه لرستان دارای 800 هزار هکتار و اراضی کشاورزی با خاک مرغوب و مرطوب است، اظهار کرد : 20درصد حبوبات کشور از این استان تولید می‎‎شود و همچنین لرستان با تولید 13 درصد تولید انجیر کشور  رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به رتبه ششم  تولید گردوی استان در سطح کشور اضافه کرد: شرایط  استان در حوزه کشاورزی بسیار مطلوب و آماده استقبال از سرمایه گذاران ست.

بازوند گفت: وجودشش هزار راس واحد دامی در این استان شرایط را برای سرمایهگذاری در این استان بهگونهای فراهم کرده که برنامه ریزی برای سال 94 حدود 14 هزار راس دامپروری و دامداری توسط اتکا، شیرپگاه، بنیاد مستضعفان و کشت و صنعت انجام شده است.

وی با بیان اینکه  لرستان در حال حاضر در حال تولیدیک هزار و 300تن عسل می باشد، گفت : این در حالی است که این استان قادر به تولید سه هزار تن عسل در سال است .

استاندار در ادامه اظهار کرد: لرستان پس از استان‌های ساحلی کشور، بیشترین تولید را به خود اختصاص داده به‌طوری‌که 10 درصد ماهیان سردابی کشور در لرستان تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین در زمینه گیاهان دارویی تاکنون 400 گونه شناسایی شده و برروی 100 گونه متنوع داروهای گیاهی در استان کار میشود.

استاندار لرستان: لرستان با داشتن کارخانجات اکسیر، بایرافلاک و داملران تبدیل به قطب دارویی کشور شده و سهم مهمی در صادرات و توسعه استان دارد و ظرفیت بسیار بالایی برای تبدیل لرستان به قطب دارویی کشوروجود دارند.

بازوند با اشاره به شهرت جهانی لرستان در زمینه صنایع‌دستی  از جمله مفرغ و  ورشو سازی  گفت: لرستان از قدیمیترین زیستگاههایی است که 40 هزار سال سابقه دارد و دارای پنج غار بزرگ و پنج هزار اثرتاریخی است که دو هزار و300 اثرتاریخی در این استان ثبت ملی شدهاست.

وی اظهار کرد: لرستان در سال 92 از بین پنج استان کشور با داشتن ژئوپارک هایی نظیر گهر و دره شیرز به عنوان پایتخت ژئوتوریسم در کشور معرفی شد.

بازوند با اشاره به وجود میادین نفتی شناسایی شده در شهرستانهای کوهدشت، پلدختر و رومشکان گفت : تاکنون 36 طاقدیس نفتی در استان شناسایی گردیده که از این مجموع 18 مورد مطالعات آن انجام شده است .

وی با بیان اینکه 22 درصد سنگ‌های تزئینی و نمای ساختمان کشور متعلق به لرستان است، اظهار داشت: وجود معادن قیر طبیعی در استان با مساحت 56 هزار هکتار ظرفیت خوبی است که تاکنون کارهای مطالعاتی و اکتشافاتی توسط مشاوران، بخش خصوص و قرارگاه خاتم‌الانبیا برای 12 هزار هکتار از آن در حال انجام است.

استاندار لرستان با ذکر این مطلب که زیرساخت‌های 14 شهرک صنعتی در استان برای سرمایه‌گذاری آماده‌شده است، افزود: فرودگاه خرمآباد جزء 16 فرودگاه فعال کشور است و مرز هوایی آن نیز شناخته‌شده است.

وی عنوان کرد: با وجود ظرفیت خوبی که در زمینه راه‌آهن در لرستان وجود دارد، یک راه‌آهن جدید در حال احداث است که زیرسازی آن به مبلغ 600 میلیارد تومان در حال اجراست.


برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.