وزیر ارتباطات اعلام کرد: قرار نیست انحصار دولت بر مخابرات شکسته شده و انحصار دیگری حاکم شود.

 نمی‌خواهیم مخابرات را به دولت بازگردانیم

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مراسم روز جهانی ارتباطات امروز با حضور معاون اول رییس جمهوری برگزار شد و در حاشیه آن وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران حاضر شده و به پاسخگویی به سوالاتی که همچنان بخش عمده‌ای از آنها به مخابرات مربوط می‌شد پرداخت.

 

 

محمود واعظی در این زمینه عنوان کرد: در گذشته نیز اعلام کرده‌ایم که به دنبال این نیستیم که مخابرات به دولت بازگردانده شود بلکه به دنبال اصلاح روند خصوصی‌سازی این شرکت هستیم چرا که مطالعات همکاران ما گویای آن است که در کشور‌های مختلف واگذاری مخابرات به این صورت بوده که کابل‌های زیرزمینی و ابزار‌هایی که زیر زمین قرار دارد و نمی‌توان برای دسترسی به آنها هر روز خیابان‌ها را کند در اختیار یک بخش خاص قرار نگرفته است.

 

وی در عین حال اظهار کرد: اکنون نیز نظر ما این است که اختیار این بخش‌ها نه برعهده دولت بلکه برعهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های مختلف فعال در این بخش قرار گیرد.

 

وزیر ارتباطات همچنین اظهار کرد: ما نیز پیش از این در شرکت پست زیان‌ده بودیم اما با تغییرات صورت گرفته کمک کردیم تا این شرایط اصلاح شود، چرا که قرار نیست تمام ضرر‌ها از جیب مردم جبران شود.

 

 

واعظی همچنین متذکر شد: در زمان اجرای طرح هم‌کدسازی مخابرات یک بار تعرفه‌های خود را تغییر داده و براین اساس آبونمان این شرکت از 30 تومان به 900 تومان رسید و حال این سوال وجود دارد که این هزینه 870 تومانی که از هر خط تلفن گرفته می‌شود به چه سرنوشتی دچار می‌شود؟ به هرحال با توجه به این موارد لازم است که مدیریت‌ها در این بخش اصلاح شود.

 

وی درباره عدم حضور نماینده دولت در مجمع عمومی مخابرات نیز اینگونه عنوان کرد که در زمان کمتر از یک هفته مانده به مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات هیات مدیره این شرکت بدون حضور نماینده دولت و سهام عدالت تصمیمی گرفته که این تصمیم اعتراض این نمایندگان را به دنبال داشته است.

 

اما وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد اکنون پس از تغییر مدیریت شرکت مخابرات موضوعات مختلف از جمله مسائل سیاسی و اجتماعی باعث شده در ارتباط شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات مشکلاتی ایجاد شود، گفت: موضوعات سیاسی و جناحی در کار ما هیچ دخل و تصرفی ندارد. ما اکنون هم همان صحبتی را مطرح می‌کنیم که بیش از این بارها گفته‌ایم. حرف ما آن است که اگر مخابرات بسترهای توسعه‌ای داشته باشد و با وجود آنکه دولت در سال جاری تاکید دارد افزایش تعرفه‌ای صورت نگیرد، این مساله را دنبال خواهیم کرد. این مطلب ربطی به انتخاب مسوول نیز ندارد.

 

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا تلاش مخابرات برای افزایش تعرفه‌های تلفن ثابت نوعی زیاده‌خواهی محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: همان‌طور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم این موضوع بستگی به هدف مخابرات دارد و اگر خدمات این شرکت توسعه‌ای بوده و در خدمت مردم قرار گیرد ما ممکن است بتوانیم تعرفه‌ها را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

 

 

وزیر ارتباطات درباره این‌که آیا دولت قصد دارد سیم مسی را از مخابرات پس بگیرد، اظهار کرد: مخابرات به این دلیل واگذار شد که از انحصار خارج شده و در آن فضای رقابت شکل گیرد، اما در واگذاری این شرکت در آن زمان اشتباهی رخ داد و به‌طور همزمان سیم‌های مسی، داکت‌ها و آنچه طی 50 سال گذشته در زیر زمین ایجاد شده بود، تعیین تکلیف نشد. به همین دلیل اکنون پیشنهاد ما آن است که باید فضایی ایجاد کنیم که تمام شرکت‌های خصوصی بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

 

 

*** نارضایتی وزیر از خدمات اپراتورهای موبایل

 

اما واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که در جشنواره فاوای امسال هیچ اپراتوری به عنوان برگزیده شناخته نشده، توضیح داد: ما برای این جشنواره برای بخش‌های مختلف سهمی را مشخص کردیم، اما با توجه به این‌که اپراتورهای تلفن همراه در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه‌ای کرده بودند در برخی شاخص‌ها که به‌طور مشخص مربوط به خدمت‌رسانی به مردم می‌شد نمره‌های خیلی بالایی کسب نکرده و به حدنصاب نرسیدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.