وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید از ظرفیت و توان علمی معلمان بازنشته در بخش تعاون استفاده کرد تا بهره وری افزایش یابد.

استفاده از دانش معلمان بازنشسته در بخش تعاون

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هشتمین همایش بهره وری که صبح امروز در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد، گفت: تغییر ذهنیت اولین گام برای رشد و توسعه است.

 

وی افزود: حق هیچ جامعه ای عقب ماندگی نیست باید توسعه نیافتگی به یک مسئله تبدیل شود و تغییر ذهن شکل گیرد تا به سمت بهبود جامعه پیش رود.

 

ربیعی تاکید کرد: ما نیاز به رشد اقتصادی هشت درصدی داریم و اکنون این رشد سه درصد است که امسال به پنج درصد خواهیم رساند اما باید ما رشد بالا را همیشه تجربه کنیم.

 

وی با بیان اینکه بهره وری یک الگوی مدیریتی قلمداد می شود، اظهار کرد: توسعه، ارزش های پایدار و ثروت آفرینی نیازمند بهره وری است.

 

وی با بیان اینکه بخش تعاون راه حل مسایل اقتصادی است، اظهار کرد: با پول های اندکی که در جامعه وجود دارد و با دانش میان مردم باید از بهره وری های لازم استفاده کرد، معلمان بازنشسته یک ذخیره عظیم هستند که باید تعاونی ها از دانش آنان کمک بگیرند و با صندوق بازنشستگی در این باره باید صحبت کرد.

 

ربیعی با بیان اینکه امسال هفت برنامه را ترسیم کرده ایم، اظهار کرد: هر کدام از هفت برنامه، هفت برنامه فرعی هم دارند که 49 برنامه باید اجرا شود.

 

وی یادآور شد: امسال برنامه داریم در گزارشی که به دولت ارایه می دهیم سند حمایتی از بخش تعاون به سند سیاستی تبدیل شود.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ساده ترین مطالعه درباره کشورهای تازه صنعتی شده نشان می دهد 50 درصد رشد اقتصادی از طریق اقتصاد بهره وری به دست آمده است.

 

وی ادامه داد: ما نباید همه راهکارها را پول بدانیم چرا که این خلاف اقتصاد مقاومتی است و تحول ها فقط با پاشیدن پول به دست نمی آید.

 

ربیعی افزود: فضای تحریم نعمت هایی برای کشور داشته است که یاد بگیریم بدون پاشیدن پول چگونه وضع را عوض کنیم و سرمایه گذاری جدید تنها راهکار برای برون رفت از مسایل نیست بلکه باید بهبود ساختار مدیریت، نوآوری و شکوفایی و نیروی انسانی داشته باشیم که جایگزین پول شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.