۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: 284077

واعظی در رابطه با دولت الکترونیک گفت: نیازمند چابک سازی ساختار دولت، شفافیت و کاهش زمان خدمات هستیم که خوشبختانه آیین نامه آن تصویب شده و ابلاغ شد و امیدواریم که زیرساخت های لازم برای آن را فراهم کنیم.

دسترسی آزاد اطلاعات حق مردم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، محمود واعظی وزیر ارتباطات در حاشیه اختتامیه جشنواره فاوا در جمع خبرنگاران گفت: در دنیای امروز موضوع فناوری یکی از مسایل بسیار مهم است که کشورهای پیشرفته به آن توجه ویژه ای دارند و به بهره گیری صحیح از فناوری توانسته اند به پیشرفت برسند. استفاده صحیح از فناوری مساوی با ایجاد ثروت و قدرت در کشورها خواهد بود و هیچ حوزه ای بدون تاثیر از این فناوری نیست. فهم فناوری نوین در بسیاری از کشورها افزایش یافته به گونه ای که در اقتصاد ملی اثر مستقیم گذاشته و بهره وری را ارتقا بخشیده است. کشورهایی که به این سمت رفته اند پیشرفته کرده و ما نیز چاره ای نداریم و باید در برنامه ششم موضوع فناوری را به عنوان موتور توسعه مد نظر قرار دهیم و قطعا با تکیه بر اقتصاد دانش بنیان به این مرحله خواهیم رسید.

محمود واعظی با اشاره به بخش آی سی تی گفت: در دو دهه گذشته حوزه فناوری اطلاعات تحولات بسیاری داشته و در تمامی بخش ها آی سی تی به عنوان توانمندساز تلقی می شود و اگر می خواهیم کار درستی انجام دهیم نمی توانیم بدون پشتوانه آی سی تی انجام دهیم. توسعه آن درآمد سرانه را افزایش و اشتغال دانش بنیان ایجاد می کند. سال گذشته دکتر روحانی خواسته های خود را در حوزه آی سی تی بیان کردند و ما تلاش کردیم که زیرساخت های آن را طبق خواسته ایشان فراهم کنیم. از ما خواسته شد در این حوزه سرمایه گذاری کنیم و میزان عقب افتادگی را جبران کنیم. برای گسترش آی سی تی شش هزار میلیارد در نظر گرفته شده بود که الان به شصت میلیارد دلار قابل گسترش است که با حمایت شرکت های دانش بنیان می توانیم موفقیت بیشتری کسب کنیم.

واعظی با ارایه گزارشی از برنامه های وزارت ارتباطات ادامه داد: در پایان سال 93 در دویست شهر نسل سوم و در هفتاد شهر نسل چهارم را برقرار کردیم. بیست و هفت میلیون گوشی هوشمند و هفتاد و یک میلیون از مردم تلفن همراه استفاده می کنند. سه میلیون و سیصد مشترک اینترنت داشتیم که الان به نه میلیون رسیده و همین تعداد می توانند از اینترنت همراه استفاده کنند. همچنین ما در شبکه انتقال کشور که محدود بود توانستیم آن را سه برابر افزایش داده و پهنای باند را نیز چهار برابر افزایش دهیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به بحث پست بانک گفت: پست و پست بانک در خدمت مردم و مناطق محروم است و سال گذشته برای اولین بار بود که پست بانک توانست سود دهی کند.

وی با اشاره به بحث دولت الکترونیک گفت: در رابطه با دولت الکترونیک نیازمند چابک سازی ساختار دولت، شفافیت و کاهش زمان خدمات هستیم که خوشبختانه آیین نامه آن تصویب شده و ابلاغ شد و امیدواریم که زیرساخت های لازم برای آن را فراهم کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به بحث محتوا بیان کرد: امروز تولید محتوا در کشور به سی و شش درصد رسیده و امیدواریم که به هشتاد درصد برسانیم و به دنبال ایجاد صد هزار شغل در حوزه فناوری ارتباطات هستیم و مشاغلی که در این حوزه به وجود می آید می تواند یک مجموعه ای کامل در کنار ایجاد شغل به وجود بیاورد.

وزیر ارتباطات با اشاره به فعال شدن بخش خصوصی بیان کرد: برای گسترش بحث تولیدات داخلی نیازمند بخش خصوصی هستیم و متاسفانه این بخش خواستار خرید از داخل نیست و اگر همکاری های لازم صورت بگیرد می توانیم مشکلات را در حوزه تولید داخلی برطرف و حتی این تولیدات را صادر کنیم.

وی در پایان با اشاره به دسترسی آزاد اطلاعات گفت: دسترسی آزاد به اطلاعات حق مردم است. قانون آن در مجلس سال 88 به تصویب رسید و متاسفانه معطل مانده بود اما دولت در سال گذشته آیین نامه آن را تصویب کرد و انشاءالله شاهد موفقیت در این حوزه خواهیم بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

آخرین مطالب

پربازدیدترین‌ها