۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد خبر: 284366

قدس آنلاین - ایلام: سد سازبن ایلام پس از 20 سال بلاتکلیفی و بدلیل خشکسالی در سال های گذشته بالاخره تعطیل شد.

سد سازبن ایلام تعطیل شد!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، استاندار ایلام در جریان بازدید از طرح های در دست اجرای شهرستان چرداول گفت: در شرایط کنونی امکان احداث سد سازبن به دلیل کمبود آب امکان پذیر نیست.

محمدرضا مروارید با بیان اینکه مسوولان وزارت نیرو اعلام کرده اند که با توجه به نبود توجیه اقتصادی در شرایط کنونی ادامه اجرای این طرح میسر نیست، اظهار داشت: امکانات زیرساختی و عمرانی در 17 روستای محدوده این سد از سال 73 تاکنون به دلیل طرح احداث سد سازبن ایجاد نشده بود.

وی با اشاره به اینکه احداث سد سازبن به دلیل خشکسالی های سال های گذشته و کمبود منابع آبی در شرایط کنونی میسر نیست، افزود: در صدد هستیم با همراهی معاونت برنامه ریزی و عمرانی زمینه ایجاد امکانات زیرساختی در روستاهای محدوده این سد را فراهم کنیم.

استاندار ایلام از اختصاص 950 میلیون ریال برای شن ریزی، جدول گذاری و تهیه طرح هادی در روستای «کلنگ بر» بخش زاگرس در شهرستان چرداول خبرداد و خاطرنشان ساخت: این روستا در 15 کیلومتری بخش زاگرس واقع شده و دارای 50 خانوار با جمعیت 250 نفر است که از مزایای این طرح ها برخوردار می شوند.

محمدرضا مروارید به اجرای طرح هادی و بهسازی روستای «چم چرود» با اعتبار 950 میلیون ریال اشاره کرد و بیان داشت: با اجرای طرح هادی در این روستا، 200 خانوار با جمعیت 700 نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

گفتنی است سد سازبن یکی از طرح های برق آبی کشور است که با هدف مهار سیلاب های رودخانه سیمره و با ایجاد دریاچه هزار و 600 میلیون مترمکعبی در سال 74 توسط رییس جمهور وقت کلنگ زنی شد و با وجود 20 درصد پیشرفت فیزیکی در سالیان متمادی کماکان در بلاتکیفی بسر برده و عملیات اجرایی آن اکنون متوقف شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.