قدس آنلاین : مسؤولین سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و فعالان بخش خصوصی کشاورزی این استان با نمایندگان صنایع کشاورزی کشورهای آلمان و فرانسه در مشهد دیدار کردند.

ایران ، آلمان و فرانسه در بسته بندی زعفران و مکانیزاسیون کشاورزی همکاری می کنند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این دیدار اظهار داشت: با توجه به بعد مسافت آلمان و فرانسه با ایران، اولویت نخست همکاری با این کشورها در حوزه مکانیزاسیون و ادوات کشاورزی می باشد.

نجفقلی صالحی هدف از آن را  کاهش قیمت تمام شده برای حمایت از کشاورزان و انتقال تکنولوژی عنوان کرد.

وی با اشاره به تولید سنتی زعفران در استان، از تمایل بخش کشاورزی استان به استفاده از تجربیات کشورهای آلمان و فرانسه برای تولید بهینه و بسته بندی با کیفیت این محصول خبر داد.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این دیدار، با اشاره به وجود 2میلیون هکتار اراضی قابل کشت در استان گفت: برای افزایش کیفیت تولیدات مواد غذایی نیازمند توسعه روزافزون بخش کشاورزی هستیم که این مسأله مستلزم همکاری و انتقال تجربیات با کشورهای پیشرو در این زمینه مانند فرانسه و آلمان است.

حمید قزاقی هدف از این دیدار را ایجاد بستر همکاری از سوی بخش دولتی میان فعالان بخش کشاورزی کشورهای فرانسه و آلمان و بخش خصوصی استان دانست و اظهار امیدواری نمود: سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان حلقه واسط این دو بتواند زمینه مناسبی برای تبادل اطلاعات، تجربیات، دانش روز و همکاری‌های نمایشگاهی فراهم آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اميني IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۴
    0 0
    با سلام لطفا راهنمايي بفرماييد كه آيا در بخش مكانيزاسيون كشت زعفران به پيشرفتي رسيده ايم؟به خصوص برداشت و جداسازي كلاله