قدس آنلاین - ایلام: رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت 4 هزار و 300 زایمان طبیعی رایگان در استان ایلام انجام شده است.

انجام 4300 زایمان طبیعی رایگان در ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر علی دل پیشه با بیان اینکه عمل جراحی سزارین در استان کاهش یافته و زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی افزایش یافته است، اظهارداشت: همه هزینه های مربوط به زایمان طبیعی توسط دولت پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام در زمینه کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار جزو استان های برتر کشور بوده و در این بخش 3 برابر کاهش فوت مادران داشته ایم، افزود: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تا کنون بیش از 40 هزار عمل جراحی، 65 هزار مورد بستری، بیش از 865 مورد درمان سرپایی و 420 هزار ویزیت پزشک متخصص در مراکز دولتی در قالب طرح تحول نظام سلامت به مردم ارایه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از رضایت 80 درصدی مردم استان ایلام از اجرای طرح تحول نظام سلامت خبرداد و خاطرنشان ساخت: با توجه به تقبل هزینه های درمان در مراکز دولتی توسط دولت و کاهش سهم مردم از 35 تا 45 درصد به 6 درصد، در این مدت 480 میلیارد ریال به منظور اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی ایلام پرداخت شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.