قدس آنلاین: یافته های تازه نشان می دهند، ابتلا به افسردگی به طور قابل توجهی خطر مرگ را در افرادی که از نارسایی قلب رنج می برند افزایش می دهد. 

افزایش احتمال مرگ بیماران قلب با ابتلا به افسردگی 

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، افرادی که از نارسایی قلبی و افسردگی متوسط تا شدید رنج می برند پنج برابر بیشتر از بیماران قلبی که افسرده نیستند در معرض مرگ قرار دارند.

دکتر جان کلیلند، استاد مدرسه پزشکی کالج سلطنتی لندن و سرپرست این مطالعه گفت:" افسردگی در میان مبتلایان به نارسایی قلبی متداول است و 20 تا 40 درصد بیماران را تحت تاثیر قرار می دهد."

از میان 154 فردی که در این مطالعه شرکت کردند، 27 نفر به افسردگی خفیف و 24 نفر به افسردگی متوسط تا شدید مبتلا بودند و در طول 302 روز 27 بیمار جان دادند.

محققان معتقدند، افزایش خطر مرگ مبتلایان به نارسایی قلبی، فارغ از بیماری شان با دست و پنجه نرم کردن آنها با افسردگی متوسط تا شدید ارتباط دارد.  

نارسایی قلبی به معنای پمپاژ ناقص خون به اندام های مختلف بدن است.

دکتر کلیلند افزود:" یک سوم مبتلایان به نارسایی قلبی در طول یک ماه بارها در بیمارستان بستری می شوند و در طول یک سال تعداد زیادی از آنها جان می دهند. بررسی های ما نشان دادند، افسردگی رابطه مستقیمی با مرگ بیمارانی دارد که پس از کنترل و درمان نارسایی قلب از بیمارستان مرخص شده بودند."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.