وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ساماندهی صندوق های بازنشستگی تاکنون چهار بار در هیات وزیران مطرح شده و به عنوان مساله نیاز به چاره اندیشی است، از این رو در گروه شش برنامه اولویت دار دولت قرار داده شده است.

 ساماندهی صندوق های بازنشستگی دراولویت برنامه های شش گانه دولت تدبیر و امید

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در نخستین گردهمایی مدیران ارشد صندوق های بازنشستگی در مرکز همایش های صدا و سیما که با حضور رئیس دفتر رئیس جمهور و مدیران ارشد صندوق بازنشستگی کشوری تشکیل شد، تصریح کرد: نظام های سیاسی از دوجهت اقدام به تشکیل صندوق هایی نظیر صندوق بازنشستگی می کنند که تحقق سیاست های رفاهی به منظور ایجاد آرامش برای افراد در آینده و همچنین برقراری امنیت اجتماعی از جمله این اهداف هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش مهمی از تامین رفاه اجتماعی درجوامع را وابسته به صندوق های بیمه ای دانست و نسبت به ساماندهی این نوع صندوق ها در کشورمان ابراز امیدواری کرد.

ربیعی اظهار داشت: درآینده با مساله سالمندان با منزلت اجتماعی بالاتر و سالمندی زنان مجرد عضو صندوق های بازنشستگی کشورمان روبه رو هستیم، بنابراین باید در این زمینه آینده نگری بیشتری به کار بندیم.

وی با تاکید بر نگاه بنیانی به موضوع بازنشستگانی که در آینده با آن روبرو هستیم خظاب به مدیران ارشد این صندوق، گفت: باید از امروز با مطالعه دستآوردهای بشری در این زمینه، برای آینده پی ریزی های درست و دقیق انجام دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این پرسش که برای آینده صندوق که با 'دولت کوچک و صندوق بزرگ' مواجه می شویم چه برنامه ریزی هایی داریم، اضافه کرد: این موضوع از دلمشغولی بزرگ من محسوب می شود و باید هرچه زودتر و در همین ماه های ابتدایی سال برای آن برنامه ای دقیق تدوین کنیم و نسبت به تصمیم هایی که درتمام امور مرتبط با صندوق های بازنشستگی اتخاذ می شود، حساسیت نشان دهیم.

ربیعی سوال دوم خود را حول این محور که برای زندگی اجتماعی بازنشستگان چه برنامه هایی داریم، مطرح کرد و ادامه داد: باید برای آینده بازنشستگان آمادگی روانی ایجاد کنیم و از تمام ظرفیت های موجود برای بکارگیری این نیروهای ارزشمند در کشور بهره ببریم.

وی تاکید کرد: فلسفه صندوق های بازنشستگی باید ایجاد ذهن آرام برای آنهان باشد و در این زمینه همه با هم تلاش خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی دیگر از مدیران ارشد این صندوق درباره چگونگی ساختار و رفتار موجود در این صندوق خواستار بازنگری در در این امور و هدایت آن به سمت برنامه های معطوف به آینده شد.

ربیعی بر رفتار بخش خصوصی و توجه به منافع عمومی در این نوع صندوق ها تاکید کرد و گفت: باید رفتارمدیران و کارکنان ما مانند شرکت های خصوصی اما با در نظر گرفتن منفعت عمومی و سیاست های مطمئن باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم بازنشسته IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
    0 0
    آقای وزیر محترم حقوق بازنشستگان کشوری بخصوص معلمان را افزایش دهید از فقر بیچاره شده ایم خسته شدیم از بس از بی پولی شرمنده فرزندانمان شده ایم تو را بخدا به داد بازنشستگان برسید همایش دردی از ما درمان نمی کند
  • معلم بازنشسته IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آقای ربیعی حقوق بازنشستگان را افزایش دهید همایش به درد بازنشسته درمان نيست