قدس آنلاین:مدیرکل انتقال خون خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 5 هزار و 436 نفر به مراکز خون گیری استان مراجعه کردند که از این نظر نسبت به سال گذشته 26درصد افزایش مشاهده می شود.

افزایش 40 درصدی اهدای خون در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، روشن روان افزود: اما داوطلبانی که موفق به اهدای خون شدند با 40درصد افزایش نسبت به سال گذشته به  4 هزار و 600نفر رسید.

وی با اشاره به رشد 35 درصدی اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز گفت:  از این تعداد اهداء کننده خون  285 نفر خانم بودند.

مدیرکل انتقال خون استان با بیان اینکه در جذب اهداکنندگان نوبت اولی نیز با افزایش 70درصدی روبرو بودیم، تصریح کرد: این یک پشتوانه مطلوب برای اهداکنندگان ثابت و مستمر در آینده خواهد بود.

روشن روان با اعلام افزایش 80 درصدی ارسال خون به دیگر استان ها نسبت به سال گذشته هم گفت: در 70روز گذشته  4 هزار و 560 واحد خونی به شهرهای تهران و مشهد ارسال شد.

وی افزود:  بیش از 98 درصد از نیاز خونِ 10 بیمارستان فعال استان هم  در این مدت از داخل استان تأمین شد.

روشن روان بیان اینکه 20 درصد خون استان از واحد تازه تاسیس شیروان تأمین شده، ابراز امیدواری کرد: با افتتاح واحد انتقال خون اسفراین، شهرستانها نیازی به تامین خون از تنها پایگاه مرکز استان نداشته باشند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.