قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: دکتر سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو شورای راهبردی روابط خارجی کشور گفت: انقلاب ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در منطقه است. چنانکه در بحث های راهبردی پیروزی از آن کشوری است که بتواند نظر خودش را بر حریف غالب کند و این موضوع به کرات در تصمیم گیری های و بیان مواضع از سوی ایران عملیاتی شده است و بی شک این امر رمز موفقیتِ ایران است که بنیاد آن بر مبنای اسلام و گفتار ائمه اطهار (ع) می باشد.

تنها حربه کشورهای سلطه گر به کارگیری گزینه نظامی است/ در بحث های راهبردی پیروزی از آن ایران بوده است!

به گزارش قدس انلاین، این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته مشهدمقدس ضمن اشاره به جایگاه والای امام خمینی (ره) در زمینه انقلاب اسلامی ایران بیان داشت: 52 سال پیش امام بزرگوار، حرکتی را آغاز نمود و شجره ی طیبه ای را بنا نهاد که امروزه این شجره طیبه به درختی پربار منجر شده است.

وی افزود: امام خمینی (ره) منادی اسلام ناب در عصر حاضر بود. ایشان این شجره طیبه را در سال 1342 کاشته و در 1357 با انقلاب شکوهمند ایران این شجره شکوفا و امروز بعد از 36 سال، دنیا شاهد درخت مبارک انقلاب اسلامی است.

دکتر سعید جلیلی تصریح کرد: بی شک انقلاب اسلامی منجر به حرکت مقابله ای از سوی کشورهای غربی با محوریت انگلیس و امریکا بوده است، چنانکه این کشورها با تمامی امکانات خود علیه این حرکت مبارک به پا خواستند. از این رو اگر امروز این کشورها اعلام می کنند که برخورد نظامی با ایران یکی از گزینه های روی میز آنان است، این تنها یک حرف پوشالی است، چرا که این تنها گزینه آنها است. چرا که در طول انقلاب اسلامی و سپس 8 سال دفاع مقدس شاهد این موضوع بودیم که تنها حربه آن ها در راه مقابله با ایران به کارگیری حربه نظامی بوده است و این موضوع برای همگان واضح و مبرهن است.

این عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه بیان داشت: امروزه بسیاری از مردم جهان و منظقه یک سوال اساسی را مطرح می کنند که چگونه ایران با اتمامی فشارها و دشمنی های که علیه او از سوی کشورهای غربی به کار گرفته می شود استقامت می کنند؟ و چگونه ایران در منطقه و سطح جهانی به قدرتی مثال زدنی مبدل شده است و چگونه چنین امنیت بی نظیری در ایران حکمفرما است؟ و علاوه بر این با وجود چنین تحریم ها و فشارها، چگونه ایران به پیشرفت های گوناگون دست یافته است؟ و چرا امروز حتی دشمنان ایران اعتراف می نمایند که اگر بخواهند بسیاری از مشکلات جهانی را حل نمایند بدون مشارکت ایران نمی شود؟ با این حال پرسش این است که چه اتفاقی افتاده است که 6 قدرت برتر دنیا در یک طرف قرار می گیرند و ایران به تنهایی در طرف دیگر و از ایران چنین احساس خطر می کنند؟

وی در پاسخ به این پرسش ها تشریح کرد: تعدادی از کشورها که امروزه مدعی قدرت جهانی هستند، نزدیک به 70 سال است که مناسباتی را در جهان تعریف و بر اساس آن امتیازاتی ویژه را برای خود تعیین نموده اند که دیگران نباید از آن ها برخوردار باشند. چنانچه در موضوع هسته ای بر این سخن خود پافشاری می کنند که تنها 5 کشور می توانند به این دستاورد علمی دسترسی داشته باشند و همچنین در حق وتو نیز شاهد این موضوع می باشیم که حقی انحصاری را برای خود در نظر گرفته اندو بر همین اساس این کشورها خود را تصمیم گیرنده ی جهانی دانسته و به تعیین خط مشی برای سایر کشورها می پردازند.

وی در این راستا افزود: در حدود 3 ماه پیش امریکا سندی را منتشر نمود که بر این موضوع اشاره دارد که امریکا باید به تنهایی رهبری جهان را بر عهده داشته باشد. در این سند همچنین ذکر شده است چون رهبری امریکا بر جهان اجتناب ناپذیر می باشد، از این رو به کار گیری حربه نظامی به صورت یک طرفه از جمله حقوق امریکا است که در آن حتی به حق استفاده از سلاح های هسته ای نیز اشاره شده است.

دکتر جلیلی بیان داشت: با این که کشورهای دنیا به وضوح این مناسبات را غلط و انحصار طلبانه می دانند، اما هیچ کشوری جرات مقابله با آن ها را ندارد، چنانکه کشور ژاپن نمونه ای از این دست است که با وجود اینکه سال ها سرزمین آن ها مکانی برای حضور امریکایی ها بوده است، حتی توانایی مقابله با آن ها را نداشته و این تنها انقلاب اسلامی بود که توانست در برابر آن ها مقاومت نمایند، به نحویکه تا عصر حاضر شاهد این حرکت می باشیم.

وی همچنین اشاره داشت: ایران نه تنها توانسه در برابر این کشورهای سلطه طلب مقاومت کند، بلکه نگاه و نظرات خود را نیز بر آن ها غالب و تحمیل نموده است. چنانکه در بحث اخراج شاه، مبارزه با صدام و حتی در دوره معاصر در باره ی موضوعات هسته ای، با وجود اینکه کشورهای غربی مخالف ایران هستند، اما ملت غیور ما با نظری قاطع به مقابله با نظرات آن ها پرداخته است و به پیشرفت های قابل قبولی نیز دست یافته است. چنانکه این پیشرفت ها برای بسیاری از کشورهای مخالف ایران خیره کننده و اعجاب برانگیز است. از این رو بعضی از کشورهای اروپایی بیان داشته اند که اگر بر کشور آن ها تنها 6 ماه به مانند فشارهای کنونی ایران غالب بود، کشورشان از هم می پاشید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن دانستن این امور از برکتِ شجره طیبه انقلاب اسلامی در جمع افراد حاضر در نماز جمعه این هفته مردم مشهد عنوان کرد: انقلاب ایران در حال تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ در منطقه است. چنانکه در بحث های راهبردی پیروزی از آن کشوری است که بتواند نظر خودش را بر حریف غالب کند و این موضوع به کررات در تصمیم گیری های و بیان مواضع از سوی ایران عملیاتی شده است و بی شک این امر رمز موفقیتِ ایران است که بنیاد آن بر مبنای اسلام و گفتار ائمه اطهار (ع) می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.