به گزارش قدس انلاین از تبریز،
صادق نجفی ضمن اشاره به وضعیت ترافیکی میادین استاندارد و مقایسه آن با وضعیت میدان آذربایجان افزود: در میادین استاندارد، به طور متوسط، در هر ساعت 3 الی 4 هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود؛ در حالی که طبق آمار، میدان آدربایجان در هر ساعت، پذیرای بیش از 12هزار خودرو می باشد .
وی ادامه داد: به همین دلیل، نیاز به یک جراحی عظیم در این میدان از ضرورت های شهر تبریز بود که در نهایت، پس از تحقیقات و بررسی های بسیار، طرح نهایی به تصویب رسید و انشالله به زودی وارد فاز عملیاتی خواهدشد .
شهردار تبریز، در توضیح این طرح گفت: با اجرای این پروژه، ترافیک شهر تبریز در دو رینگ اصلی تبادل می شود که هر دو از میدان آذربایجان و مسیر پاسداران شروع و به همانجا ختم می گردد .
وی در توضیح مسیرهای این رینگ ها گفت: رینگ داخلی تبریز، از میدان آذربایجان و بزرگراه پاسداران شروع و پس از یوسف آباد، آبرسان، خیابان آزادی، نصف راه و بلوار آذربایجان، به میدان آذربایجان ختم می شود .
دکتر نجفی اضافه کرد: رینگ خارجی شهر نیز، از میدان آذربایجان شروع و پس از گذر از مسیر پاسداران، ولی امر، توانیر، کمربند میانی، امامیه، فاطمیه، جلالیه، رسالت، خطیب، آخونی، اره گر و معلم، به میدان آذربایجان منتهی می گردد .
شهردار تبریز اضافه کرد: همین دو رینگ اصلی شهر، نشان دهنده اهمیت میدان آذربایجان و مسیر بزرگراه پاسداران در ترافیک شهر است و این مسیر را پس از بزرگراه شهید کسایی، پر ترددترین مسیر تبریز قرار داده است. شهرداری تبریز هم با توجه به این اهمیت، ابتدا بهسازی اتوبان پاسداران و در وهله بعد، اجرای میدان آذربایجان را در اولویت کاری خود قرار داده است .
وی اظهار امیدواری کرد با اجرا و تکمیل این پروژه، علاوه بر این که تبریز صاحب میدانی مدرن و زیبا می شود، مسایل و مشکلات ترافیکی این محدوده نیز، برطرف گردد .
نظر شما