قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز، بر اهمیت طرح میدان آذربایجان و نقش این میدان در ترافیک شهری، تاکید کرد و این طرح را جراحی بزرگی در محدوده ترافیکی شهر خواند

پروژه عظیم میدان آذربایجان، جراحی ترافیکی در بستر حمل‌‌و‌نقل شهری

به گزارش قدس انلاین از تبریز،

صادق نجفی ضمن اشاره به وضعیت ترافیکی میادین استاندارد و مقایسه آن با وضعیت میدان آذربایجان افزود: در میادین استاندارد، به طور متوسط، در هر ساعت 3 الی 4 هزار خودرو وارد محدوده میدان می شود؛ در حالی که طبق آمار، میدان آدربایجان در هر ساعت، پذیرای بیش از 12هزار خودرو می باشد .

 وی ادامه داد: به همین دلیل، نیاز به یک جراحی عظیم در این میدان از ضرورت های شهر تبریز بود که در نهایت، پس از تحقیقات و بررسی های بسیار، طرح نهایی به تصویب رسید و انشالله به زودی وارد فاز عملیاتی خواهدشد .

شهردار تبریز، در توضیح این طرح گفت: با اجرای این پروژه، ترافیک شهر تبریز در دو رینگ اصلی تبادل می شود که هر دو از میدان آذربایجان و مسیر پاسداران شروع و به همان‌جا ختم می گردد .

وی در توضیح مسیرهای این رینگ ها گفت: رینگ داخلی تبریز، از میدان آذربایجان و بزرگراه پاسداران شروع و پس از یوسف آباد، آبرسان، خیابان آزادی، نصف راه و بلوار آذربایجان، به میدان آذربایجان ختم می شود .
 

دکتر نجفی اضافه کرد: رینگ خارجی شهر نیز، از میدان آذربایجان شروع و پس از گذر از مسیر پاسداران، ولی امر، توانیر، کمربند میانی، امامیه، فاطمیه، جلالیه، رسالت، خطیب، آخونی، اره گر و معلم، به میدان آذربایجان منتهی می گردد .
 

 

شهردار تبریز اضافه کرد: همین دو رینگ اصلی شهر، نشان دهنده اهمیت میدان آذربایجان و مسیر بزرگراه پاسداران در ترافیک شهر است و این مسیر را پس از بزرگراه شهید کسایی، پر ترددترین مسیر تبریز قرار داده است. شهرداری تبریز هم با توجه به این اهمیت، ابتدا بهسازی اتوبان پاسداران و در وهله بعد، اجرای میدان آذربایجان را در اولویت کاری خود قرار داده است .

وی اظهار امیدواری کرد با اجرا و تکمیل این پروژه، علاوه بر این که تبریز صاحب میدانی مدرن و زیبا می شود، مسایل و مشکلات ترافیکی این محدوده نیز، برطرف گردد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.