قدس آنلاین- تبریز: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با آموزش رایگان و حل مشکلات فعالان حوزه فرش دستبافت می توان مشکل اشتغال را در شهر حل کنیم.

200 هزار نفر در هنر صعنت فرش دستبافت فعالیت می کنند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  اسماعیل چمنی در تذکر پیش از دستور جلسه امروز شورای شهر با تبریک هفته صنایع دستی گفت: یکی از مهمترین صنایع دستی آذربایجان شرقی و تبریز فرش دستبافت می باشد که 200 هزار نفر به صورت مستقیم با این صنعت هنر در ارتباط هستند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد هنرمندان فرشباف در استان گفت: تاکنون نتوانسته ایم آنچنان که باید به مشکلات این قشر زحمتکش و هنرمند رسیدگی کنیم، این تنها رشته ای است که تنها با 10 میلیون تومان می توان اشتغال آفرینی کرد که نه باعث آلودگی هوا می شود نه در ترافیک اثر می گذارد و در عین حال به دلیل کیفیت و ارزش تولیدات آنان ارزآوری مناسبی نیز از قبل زحمات آنان صورت می گیرد.
وی با اشاره به مشکل عدیده در بیمه قالیبافان گفت: بروکراسی زائد و غیرضروری در بیمه این زحمتکشان واقعا باعث زحمت این عزیزان است.
چمنی ادامه داد: جا دارد که یک هفته به نام قالیبافان نام گذاری شود تا مشکلات این قشر بیان شود.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز همچنین با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص ایجاد مناطق 11 و 12 شهرداری تبریز ابراز داشت: برخی ها اعلام می کنند که قرار است به منطقه 11 یا 12 بروم، این مشکل را باید هر چه سریعتر با تعیین تکلیف این دو منطقه حل ک

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.