قدس آنلاین یزد - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد گفت : از 10 جرم و آسیب اجتماعی اولویتی استان ، چهار مورد ، از مظاهر بارز خشونت است و متاسفانه این نشان دهنده این واقعیت است که آستانه صبر و تحمل مردم پایین آمده است.

فراوانی جرائم خشن در یزد  زیبنده استان دارالعباده نیست

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، سید علی اصغر رفاهی در جلسه با اعضای شورای شهر یزد در تبیین و تشریح اقدامات و برنامه های پیشگیرانه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد اظهارداشت : این وضعیت و فراوانی جرائم خشن زیبنده استان دارالعباده یزد نیست که ایراد ضرب و جرح عمدی در بین 5 جرم اصلی استان باشد .

وی پنج جرم اول استان یزد را به ترتیب ، جرایم مرتبط با مواد مخدر ، سرقت ، ایراد ضرب و جرح عمدی ، تصادفات و توهین و پنج آسیب اجتماعی اول استان را اعتیاد ،طلاق ، انحرافات اخلاقی ، مهاجرت و اتباع بیگانه و خشونت خانگی اعلام کرد و افزود: در حالیکه دستگاهها و نهادهای زیادی از بودجه این مملکت برای کارهای پیشگیرانه استفاده می کنند بازهم شاهد رشد آمار در برخی عناوین مجرمانه هستیم ، که دلیل اصلی این عدم نتیجه گیری جزیره ای کار کردن برخی از دستگاه هاست .

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ادامه داد : زمانی اقدامات پیشگیرانه ما نتیجه خواهد داد که سیاست جنایی مشارکتی اتخاذ گشته و همه در امر پیشگیری دخیل باشند ، مانند آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاد .

وی تصریح کرد : امروز چاره ای نیست جز اینکه همه به شکل جهادی در صحنه پیشگیری از وقوع جرم حضور یابند و دفاع مطهری در این خصوص شکل گیرد.

رفاهی به برخی از اقدامات انجام گرفته مانند طرح پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق ، راه اندازی مراکز تحکیم بنیان خانواده ، طرح ارتقاء تحول فردی و اجتماعی (امید ) طرح قاضی مدرسه و... اشاره نمود و ابراز داشت : هریک از این اقدامات نتایج ملموس و قابل عرضی داشته است که در جای خود می توان به تشریح چگونگی انجام و نتایج آن پرداخت. وی به اهمیت بحث آموزش و مشاوره برای خانواده ها و جوانان اشاره نمود و اظهار داشت : یکی از طرح های اصلی که در سال جاری مصرانه بدنبال اجرایی کردن آن هستیم بحث نهادینه کردن آموزش و مشاوره برای خانواده هاست.

در این جلسه که رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر یزد در آن حضور داشتند راه های همکاری در خصوص اجرای برنامه های فرهنگی ،اجتماعی پیشگیرانه بررسی شد .

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.