قدس آنلاین:مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری خراسان شمالی گفت: صنایع دستی خراسان شمالی پیشانی فرهنگی استان است.

صنایع دستی خراسان شمالی ؛ پیشانی فرهنگی استان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، محمد سویدانلویی درآیین افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی واقوامی ایرانی در شهرستان بجنورد با اعلام این خبر گفت:نشانه های فرهنگی در استان خراسان شمالی به 8هزار سال قبل بر می گردد. وصنایع دستی استان میراث تلاش ها وتفکرات بزرگان در گذشته های دور است.

وی همچنین به صنایع دستی به عنوان تلفیقی از حافظه وخلاقیت اشاره داشت وافزود:قابلیت های زیادی در حوزه صنایع دستی وجود دارد ودرحال پیگیری برای ایجاد بازارچه ها وفروشگاه های صنایع دستی در تمامی شهرستان ها هستیم.

وی یکی از عمده ترین مشکلات صنایع دستی را فروش وعدم بازار مناسب ذکر کرد وگفت: آموزش صنایع دستی از اولویت های برنامه این اداره کل در حوزه صنایع دستی است وباتوجه به اینکه صنایع دستی بیشترین کاربرد آن تزیین منازل است امیدواریم بتوانیم بسته بندیها وتولیدات خوبی را به جهانیان معرفی کنیم.

ریسس سازمان صنعت ومعدن استان نیز در این مراسم به عدم جایگاه مناسب جهت افتتاح مراسم در نمایشگاه اشاره کرد وگفت امیدواریم بزودی با تدابیری که اختصاص یافته این مشکل مرتفع شود.

معاون صنایع دستی استان نیز با اشاره به 3اثر دارای مهر اصالت گفت چاروق ،گلیم وسفره کردی از جمله آثاری هستند که مهر اصالت یونسکو دریافت کردند و23 اثر نیز دارای نشان ملی مهر اصالت هستند

وی ابراز امیدواری کرد بزودی شاهد ثبت آثار بیشتری درفهرست یونسکو باشیم.

گفتنی است نمایشگاه صنایع دستی واقوام ایرانی به مناسبت هفته صنایع دستی از 18 خرداد لغایت 22 خرداد کار خود را آغاز کرده ودراین نمایشگاه 17رشته صنایع دستی در قالب 22غرفه انواع دستبافت های داری ،رودوزی سنتی ،چاروق وسفره کردی و.. به نمایش گذاشته می شود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.