قدس آنلاین: مربی تیم ملی فوتبال افغانستان گفت: امید زیادی به صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به عنوان تیم دوم پس از ژاپن داریم.

به صعود به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ خوشبین هستیم

وی با بیان اینکه هنوز لیگ افغاستان برای AFC به رسمیت شناخته نشده است گفت: متاسفانه به سبب عدم رسمیت تیم ملی افغانستان برای ای اف سی قهرمان لیگ افغانستان نمی‌تواند در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند.

مربی تیم ملی افغانستان افزود: هم اکنون لیگ‌های محلی بسیاری در کشور افغانستان داریم و قرار است تا در دوسال آینده یک لیگ ملی را تشکیل دهیم.

لعلی ادامه داد: تعداد بسیاری از بازیکنان افغانستانی در کشورهایی همانند آمریکا، المان و تایلند توپ می زنند.

وی میزبان بودن در بازی‌های این چنینی را یک امتیاز بزرگ عنوان کرد و تاکید داشت: حضور ما در افغانستان امتیازات بسیاری را برای ما به ارمغان می آورد اما باز هم فکر می‌کنیم با حضور در ایران و شهر مشهد توانسته ایم امتیازات بسیار بیشتری را کسب کنیم و امید است که در بازی روز پنجشنبه از حمایت اتباع افغانستانی ساکن ایران به ویژه شهر مشهد برخوردار باشیم.

مربی تیم ملی افغانستان ادامه داد: در این چند روزی که در مشهد ساکن بوده‌ایم با زمین، فوتبال و فرهنگ مردم مشهد آشنا شده‌ایم و با توجه به میزان مهاجرین افغانستانی در این شهر امید داریم تا در روز پنجشنبه از حمایت آنها در ورزشگاه برخوردار شویم.

لعلی آمادگی تیم را برای مقابله با سوریه بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون تیم ملی افغانستان با روحیه بسیار بالا و جنگنده در مقابل تیم ملی سوریه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مصدومان تیم خاطرنشان کرد: تا قبل از سفر به ایران چند مصدوم در تیم وجود داشت اما به لطف حضور یک تیم فیزیوتراپی قوی در کنار تیم، ما شاهد رسیدن تمامی بازیکنان مصدوم به تمرینات و کسب آمادگی برای مسابقه با سوریه بوده‌ایم و هم اکنون برای بازی با سوریه 23 بازیکن امده را در اختیار داریم.

مربی تیم افغنستان به ارزیابی تیم های همگروه پرداخت و افزود: تمامی تیم های هم گروه ما از جمله تیم ژاپن، سنگاپور و کامبوج از قدرت بسیار بالایی برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در تیم پیش بینی می‌شود که بتوانیم پس از تیم ملی ژاپن به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کنیم.

مربی تیم ملی افغانستان با قدردانی از فدراسیون فوتبال افغانستان تاکید داشت: فدراسیون فوتبال افغانستان همواره و در تمامی موقعیت‌ها تمامی امکانات لازم را در اختیار تیم ملی قرار داده‌اند و همواره برای پیشرفت تیم ملی از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

لعلی بیان داشت: نخستین قدم‌ها برای تقویت تیم ملی افغانستان برداشته شده اما برای اینکه به افق‌های روشن مورد نیاز برسیم به یک مدت زمان مناسب نیاز داریم.

وی از حضور گسترده تماشاچیان افغانستانی در ورزشگاه ثامن ابراز امیدواری کرد و گفت: عقیده بنده این است که با توجه به اهمیت تیم ملی افغانستان برای هموطنان مهاجرمان که به کشور ایران آمده‌اند ورزشگاه در روز پنجشنبه به صورت کامل پر خواهد شد.

مربی تیم ملی افغانستان خاطرنشان کرد: تجربه ما از بازی تیم ملی 23 سال افغانستان در ورزشگاه آزادی به ما نشان داد که هموطنان افغانی ما همیشه برای حمایت از تیم خود در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شوند.

لعلی با ابراز تمایل به حضور بازیکنان لژیونر در تیم ملی گفت: اگر ما قصد داشته باشیم تا بازیکنان تراز اول خود را که در کشورهای دیگر شاغل هستند را جذب کنیم ابتدا باید خود حرفه‌ای باشیم.

وی اردوهای برگزار شده گذشته را بسیار موثر خواند و خاطرنشان کرد: در این مدت یک ماه اخیر سفر طولانی را داشته‌ایم به شکلی که ابتدا در بحرین اردو زده سپس به بنگلادش رفتیم و پس از برگزاری چند بازی دوستانه به مشهد آمده‌ایم تا ضمن آشنایی بیشتر با زمین و محل برگزاری مسابقه خود را برای رویارویی با سوریه آماده کنیم.

مربی تیم ملی افغانستان با اشاره به زمین چمن مصنوعی در افغانستان گفت: ورزشگاه‌های مورد استفاده ما در افغانستان چمن مصنوعی بوده و ما هم اکنون در حال هماهنگی با زمین چمن مصنوعی ورزشگاه ثامن هستیم هرچند که این زمین از لحاط هموار بودن با مشکلاتی مواجه است.

لعلی با قدردانی از زحمات فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران تاکید داشت: خوشحال هستیم که بازی خود را در کشوری انجام می‌دهیم که همزبان و هم فرهنگ ما هستند و از هیچ تلاشی برای راحتی ما دریغ نمی کنند.

وی افزود: پس از بازی با سوریه قرار است تا کمیته‌ای را به منظور برنامه ریزی آینده تیم ملی و نحوه برگزاری اردوهای تیم ملی تشکیل بدهیم.

مربی تیم ملی افغانستان ادامه داد: فردا به سبب کسب آمادگی بیشتر قبل از بازی با  تیم ملی سوریه یک جلسه تمرین در ورزشگاه ثامن برگزار کرده و آخرین تاکتیک‌های کاربردی تیم را در مستطیل سبز مرور خواهیم کرد.

لعلی از درخواست انجام یک بازی با پدیده توسط فدراسیون فوتبال افغانستان خبر داد و گفت: قبل از عزیمت به تهران با تماس‌هایی که با مسئولان فدراسیون داشتیم درخواست داشتیم تا با تیم پدیده بازی دوستانه‌ای را انجام دهیم اما با توجه به اتمام لیگ ایران این درخواست بی نتیجه ماند.

وی در رابطه با انتخاب سرمربی جدید برای تیم ملی افغانستان چنین گفت: پس از آقای کارگر به منظور رشد بیشتر در سیستم مربیگری تیم ملی و همچینین بالا رفتن سواد مربیگری مربیان در افغانستان فدراسیون فوتبال افغانستان مبادرت به انتخاب اسلاون اسکلیزیج کرد.

مربی تیم ملی افغانستان ادامه داد: این مربی دارای سابقه 23 ساله در عرصه مربیگری است به گونه‌ای که حدود 16 سال در بوندس لیگا به مربیگری پرداخته و هم اکنون نیز با قراردادی 5 ساله به تیم ملی افغانستان پیوسته است.

لعلی در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه فدراسیون فوتبال برای حضور در جام جهانی گفت: فدراسیون فوتبال افغانستان امروزه به دنبال ایجاد بسترهای لازم برای رشد و به ویژه حضور در جام جهانی 2022 است ما این صحبت به این معنی نیست که هم اکنون تیم ملی افغانستان دست از مبارزه برای راهیابی به جام جهانی برداشته است.

در ادامه این نشست منصور فقیر یار دروازبان تیم ملی افغانستان اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های انجام شده بر روی تیم ملی سوریه نقاط قوت و ضعف این تیم را شناسایی کرده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از برگزاری یک مسابقه خوب در ورشگاه ثامن مشهد گفت: امیدوارم تا همانند همیشه مردم افغانستان برای دیدن مسابقات تیم ملی خود به ورزشگاه‌ها بیایند.

دروازبان تیم افغانستان در پاسخ به سوالی مبنی بر صحبت‌های انجام شده برای حضور وی در تیم پرسپولیس تاکید داشت: تاکنون این مطلب را نشنیده بودم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.