قدس ‌آنلاین:حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به انتقاد از اظهارات ریس جمهور در مراسم گرامیداشت محیط زیست پرداخت است

کیهان:در پاره‌ای از اظهارات رئیس جمهور بی‌آن که بخواهد به ملت ایران اهانت می‌شود !

در ای سرمقاله که با عنوان"صورت مسئله این نیست!" آورده است:

1- خدا بر درجات شهید بزرگوار، استاد مطهری بیفزاید، ایشان در بخشی از سلسله درس‌های خود می‌فرمود؛ «اشاعره» در تاریکی کلاه «معتزله» را برداشتند و توضیح می‌داد که اشاعره و معتزله دو گروه و نحله کلامی در میان اهل سنت بودند که ضمن اعتقاد به اسلام و انجام آداب و تکالیف دینی، در برخی از مباحث کلامی نظیر عدل‌الهی، استقلال عقل و حسن و قبح ذاتی اعمال با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند. این تفاوت دیدگاه به صف‌بندی آنان در مقابل یکدیگر و بحث‌ها و مجادلات فراوان کلامی تبدیل شده بود. استاد می‌فرمود اشاعره در اوایل قرن سوم هجری و در اوج تقابل فکری با معتزله، دست به یک ترفند زدند و نام خود را از «اشاعره» به «اهل حدیث» تغییر دادند. این تغییر نام باعث شد که شماری از عوام، طیف مقابل آنها یعنی معتزله را جماعتی بی‌اعتقاد به احادیث یا سنت‌ نبوی(ص) تلقی کنند و حال آن که اختلاف این دو گروه ارتباطی به اعتقاد یا عدم اعتقاد آنان به احادیث و سنت پیامبر اعظم(ص) نداشت و به قول استاد شهید، معتزله نه فقط به احادیث کم اعتناء نبودند بلکه در مقایسه با «اشاعره» از اعتقاد و ایمان راسخ‌تری نسبت به احادیث و سنت نبوی(ص) برخوردار بودند.
2- اظهارات روز یکشنبه - 18 خردادماه‌- رئیس‌جمهور محترم کشورمان در مراسم گرامیداشت هفته محیط‌زیست، آنجا که حتی آب خوردن مردم را هم به نتیجه مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها گره زده بودند، با انتقاد گسترده دلسوزانی روبرو شد که این بخش از اظهارات ایشان را، آنهم در گرماگرم مذاکرات پیچیده هسته‌ای، ارسال «پیام ضعف»! برای حریف و تحقیر!- هر چند ناخواسته- نظام و مردم می‌دانستند و به طور طبیعی و منطقی از پی‌آمدهای آسیب‌رسان و خطرناک آن ابراز نگرانی می‌کردند. درباره علت این نگرانی که به وضوح قابل درک است، توضیح خواهیم داد، اما پیش از آن، اشاره به برخورد ناصادقانه و فریبکارانه برخی از مدعیان حمایت از رئیس‌جمهور محترم و سایت‌ها و روزنامه‌های وابسته به آنها، ضروری است.
این طیف در اقدامی سؤال‌برانگیز - و البته بسیار ناشیانه- در نوشته‌ها و مصاحبه‌های‌ خود، کوشیدند تا صورت مسئله را تغییر بدهند و فلش انتقاد دلسوزان را به میدان دیگری بکشانند. این اقدام از آن جهت ناشیانه بود که نشان می‌داد طیف یاد شده نیز اظهارات آن روز آقای رئیس‌جمهور را قابل دفاع نمی‌دانند و از پی‌آمدهای سوء اینگونه اظهارنظرها باخبرند، چرا که اگر در بخش مورد اشاره از اظهارات ایشان زمینه‌ای برای دفاع می‌دیدند، نیازی به تغییر و تحریف صورت مسئله احساس نمی‌کردند. جریان یاد شده که به احتمال نزدیک به یقین، همان مشاوران ناهمدل و ناهمراه- و در خوشبینانه‌ترین حالت، نابلد- آقای دکتر روحانی هستند، منتقدان را به باد انتقاد گرفته و به گونه‌ای وانمود کردند که انگار منتقدان با برخورداری مردم از محیط‌زیست سالم، آب آشامیدنی گوارا، هوای پاک، فضای سبز و... مخالفت می‌ورزند؟!  و اصلا به روی مبارک خود نیاوردند که کدامیک از منتقدان با هوای پاک و فضای سبز و محیط‌زیست سالم مخالفت کرده است؟ و توضیح ندادند که چرا مانند «اشاعره» در ماجرای مورد اشاره استاد مطهری سعی دارند در تاریکی دست به کلاهبرداری بزنند؟! از قضا، این پرسش زیبنده منتقدان است که از طیف یاد شده بپرسند؛ چرا با احاطه رئیس‌جمهور محترم و حاشیه‌سازی‌های پی در پی مانع از خدمت‌رسانی دولت در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و از جمله محیط‌زیست می‌شوید؟! و چرا باید معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست شخصا در اجتماع مدافعان حقوق حیوانات و سگ‌ها حضور یافته و از آنها دلجویی ‌کند ولی از حضور در میان مردم خوزستان و ایلام و کرمانشاه و... که با پدیده ریزگردها دست و پنجه نرم می‌کردند و سلامت و روال عادی زندگی آنان به مخاطره افتاده بود، خودداری ‌ورزد و حتی بعد از حضور وزیر محترم بهداشت در جمع مردم آن سامان، معاون خانم دکتر ابتکار به جای قدردانی از ایشان با الفاظی دور از ادب و نزاکت به این وزیر مسئولیت شناس حمله می‌کند و بگذریم...
اما درباره بخش مورد اشاره از سخنان رئیس‌جمهور محترم گفتنی‌هایی هست.
3- در این تفسیر که فقط یک نمونه از موارد مشابه دیگر است و مستقیما و بی‌کم و کاست از وبسایت رادیو فرانسه در 11 اکتبر 2013- 19مهرماه 1392- ترجمه ونقل شده است توجه کنید. «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش می‌بیند. بر پایه  این جمعبندی، اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»
چرا باید رئیس‌جمهور محترم کشورمان از نگاه طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته‌ای، «یک فروشنده بدهکار»! تلقی شود که در «وضعیت‌اضطراری»! قرار گرفته و خود را «ناچار به فروش منافع ملی کشورش» می‌داند؟! و بعد، حریف نتیجه بگیرد اگر در خرید از این فروشنده که بدهکار و مستأصل است، عجله نکنیم اولا؛ وضعیت و شرایط اضطراری او «دشوارتر» می‌شود و ثانیا؛ بهای آنچه را که برای فروش آورده است بازهم پائین‌تر می‌آورد؟!
پاسخ این پرسش روشن‌تر از آن است که درک آن نیازی به اذهان پیچیده و ژرف‌اندیش داشته باشد. وقتی جناب دکتر روحانی - با هر انگیزه و به هر علت- خزانه دولت را «خالی» اعلام می‌کند! و تنها راه گشایش اقتصادی را در کنار آمدن با «کدخدا»! آدرس می‌دهد، بدیهی است که حریف از جمهوری اسلامی ایران تصویر یک کشور فرو رفته در بحران اقتصادی! را دریافت می‌دارد و رئیس‌جمهور کشورمان را فروشنده نیازمندی تلقی می‌کند که از سر نیاز و استیصال چوب حراج بر منافع ملی کشورش زده است! در این حالت و با دریافت این تصویر مخدوش و غیرواقعی که از ایران اسلامی برای حریف ترسیم شده است، از دشمن چه انتظاری غیر از این می‌توان داشت که رئیس‌جمهور کشورمان را «فروشنده‌ای بدهکار» و مستأصل بداند و با این تلقی دندان طمع خود را برای دریدن و بلعیدن منافع ملی کشورمان تیزتر کند؟!
4- متأسفانه رئیس‌جمهور محترم در مراسم گرامیداشت هفته محیط‌زیست پا را از آنچه گذشت نیز فراتر نهاده و حتی «آب خوردن» مردم را هم به نتیجه مذاکرات و لغو تحریم‌ها گره می‌زند. حالا خودتان قضاوت کنید که این اظهارنظر از سوی رئیس‌جمهور کشوری مانند ایران اسلامی که به اعتراف دشمنان و به گواهی واقعیات غیرقابل انکار، در قله اقتدار و نقش‌آفرینی منطقه‌ای و بین‌المللی ایستاده است، برای حریف چه پیامی خواهد داشت؟!
با عرض پوزش از مردم شریف کشورمان و فقط برای توضیح بیشتر - و البته بسیار مختصر- درباره این بخش از سخنان رئیس‌جمهور محترم باید گفت که صاحبنظران در همه دنیا بر این باورند که بسیاری از کشورهای منطقه نظیر عربستان، اردن، قطر، امارات و... بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند و در همین حال و هوا رئیس‌جمهور کشورمان - بی‌آنکه‌بخواهد یا بداند - اینگونه به دشمنان القاء می‌کند که ما - نستجیربالله - بدون کمک و همراهی آنان اساسا آب هم نداریم! چه رسد به اینکه اجازه خوردن داشته باشیم!
5- می‌فرمایند؛ «ما وقتی می‌گوئیم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود، بعضی‌ها چشمانشان زیاد نچرخد»! که باید گفت؛ همه حرف و خواسته منتقدان این است که هیچ توافقی بدون لغو کامل تحریم‌ها نمی‌تواند قابل قبول باشد. بنابراین آقای رئیس‌جمهور باید نگران چرخش چشم کسانی باشند که این روزها فقط به توافق می‌اندیشند و تاکید دلسوزانه منتقدان - که توافق بدون لغو همه تحریم‌ها را غیرقابل قبول می‌دانند-  زیاد‌ه‌خواهی! و ناآشنایی با سیاست‌های بین‌المللی! قلمداد می‌کنند.
6- و بالاخره با عرض پوزش و فقط به عنوان یک تذکر دلسوزانه باید از رئیس‌جمهور محترم کشورمان درخواست کرد که در اظهارات خویش دقت و تأمل بیشتری داشته باشند، زیرا در پاره‌ای از اظهارات ایشان بی‌آن که بخواهند به ملت ایران اهانت می‌شود و شخصیت‌ مثال‌زدنی آنان با اینگونه کم‌توجهی‌های ناخواسته زیر سوال می‌رود که اظهارات اخیر رئیس‌جمهور محترم آنجا که آب خوردن مردم را هم به لغو تحریم‌ها یعنی توافق با 5+1 و مخصوصا آمریکا موکول می‌کنند، از جمله این موارد است هر چند سوءنیتی در کار نباشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 65
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوادي IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    14 35
    ادبيات اصلاحات اينگونه است كه بصورت غير عمد مرتكب اشتباه مي شوند و اين هم نتيجه اعتقاد به قرائت هاي جديد و كثرت گرايي در مفاهيم است . اصولا ايجاز در كلام كه خاص ائمه ( عليهم السلام ) است به ما مي آموزد كه كم گويي بسيارزيباست به شرط آنكه به معنا آسيب نرساند . از اين تعبير برخي فقط به كم گويي توجه دارند و در نتيجه معنا را به چالش مي كشند . اگر پاي توضيحات اينان بنشينيد خواهيد ديد كه با توضيحات فراوان موضوع را به صورت صحيح تبيين مي كنند اما سئوال اين است كه آيا همه شنوندگان خواهند توانست همه ثوضيحات را بشنوند و درك كنند ؟ مگر قائل باشيم كه سطح علمي همه اقشار دقيقا به يك اندازه است كه آنهم محال است .
  • موسی IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    40 43
    گمشو این قدر چرند نگو
  • سعید IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    45 43
    اهانت به مردم را شریعتمداری در کیهان می کند که غرایض شخصی و کینه های خود را با پول بیت المال که در اختیار موسسه کیهان است و از زبان مردم بیان می کند و خود را زبان گویای مردم می داند !
  • محمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    27 39
    آفای مخ مخ مخ مخالف باز هم افاضه فرمودند
  • احمد IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    30 44
    کیهان جان توهین به این ملت بیشتر از طرف شماست نه آقای روحانی لطفا شماها زیاد دلسوزی نکنید
  • مجید رهبر IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    24 23
    آیا زمان آن نرسیده که ما لنگ دارو نباشیم؟یا زما ن آن نرسیده که به جای دبه درآتش سوزی هااز هلیکوپترها وهواپیماها با تجهیزاتحریق برخوردار شویم ؟یا تا کی مردم منتظر جنس خوب نه مارک ایرانی چینی باشند؟یا تاکی نفت به هند وچین بدیم قاقالیلی بگیریم .....اینکه آقای کیها ن حرف رئیس جمهور درسته......ما حتی پیچ مان درکارخانه چینی هاکپی میشه....ما زیر ساخت هامون رو باید باتکنولوژی اروپا نه چین دوباره بسازیم
  • صدیقی IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    25 37
    با سلام اتفاقا خیلی هم ربط دارد اینجانب به عنوان کارشناس اقتصاد آب زیباترین تحلیل مربوط به بحران اب را از آقای رییس جمهور محترم شنیدم. اگر تحریم نبود ما مجبور به برداشت بی رویه منابع آبی برای تامین محصولات کشاورزی که در نتیجه تحریم از توجیه بالایی برای صادرات برخوردار شده اند نمی شدیم. اگر تحریم نبود بهای دلار به بیش از سه برابر نمی رسید و کالاهای خارجی از جمله مواد غذایی را گران تر نمی کردکه ما ناچار به تولید محصولات با مزیت نسبی کتر شویم. اگر تحریم نبود ما بجای تولید گندم با آب ارزشمند و گران قیمت در مبادلات جهانی قطعا میتوانستیم اقتصادی تر عمل نماییم. به بیانی دیگر تحریم بر همه ارکان اقتصاد تاثیر منفی میگذار برخی مستقیم و برخی غیر مستقیم که طبیعی است بخش دوم را فقط متخصصین فن متوجه خواهند شد.
  • بنده خدا IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    24 31
    تو را به هر دینی که داری دست از تخریب وجهه های دیگران بردار این قبیل اظهارات فقط آب در آسیاب دشمن ریختن و تخم فتنه و اختلاف افکندن بیش نیست.بدنه مجروح فرهنگ متاسفانه از فرهنگ مداران بی فرهنگ ضربه ها خورده فقط یک سوال از آقای شریعتمداری و امثالهم دارم که موقع نگاشتن این قبیل متنها آیا خدا مد نظر است یا نفس اماره
  • حسن IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    26 40
    پول کیهان از کجا می اید از مردم عادی که کیهان نمی خرند چون جناب شریعتمداری همش تو توهمند
  • محمدرضا IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    21 33
    جناب آقای رییس کل مطبوعات دنیا با عرض سلام و ادب به استحضار آن مقام والا میرساند جنابعالی در خبر رسانی خود خواسته به فهم خواننده توهین نموده و خواننده را موجودی که باید (واگر نه متهم به .... میشود) تحلیل شما را قورت بدهد میشناسید. انشاالله در رویه خود اصلاحاتی انجام دهید و بیش از این خوانندگان خود را نسبت به اخبار بی اعتماد نکنید. با تشکر برادر کوچکتر شما از نسل انقلاب این متن را برای امر به معروف برای شما قرار داد. (والعاقبت للمتقین) وسلام علیکم و رحمته الله
  • یک بازنشسته IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    23 31
    خدا به راه راست هدایتت کند که فقط جو منفی میدی خودت تا به حال چه قدم عملی برای مردم برداشتی؟در ضمن ملت خودشون راه را از چاه تشخیص می دهند
  • رضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    34 2
    خدا کنه زودتر 10تیر بشه نا این حرفها ببینیم باز هم منشا قرار میگیرند یانه . من به شخصه هر کجا به مساله ای بر میخورم فورا میگن بزار تکلیف تحریمها روشن بشه . دیگه از همه چی زده شدم.
  • فاطمه IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    26 14
    کاش دولت به این همه انتقادات سازنده گوش میدادو قبل از حرف زدن قدری اول فکر میکرد نه اینکه نسنجیده هرچه میرسد میگوید ممنون از روزنامه کیهان خدا عاقبت ملت ایران رو با این دولت ختم بخیر کند
  • مسلم IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    14 28
    شما بايد دوسال ديگه هم وايسيد تا احمدي جونتون بياد حالا حالا ما.....
  • مردم IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    23 28
    هر چی شریعتمداری بگوید یعنی طرف مقابل انسان فوق العاده خوبی است . بجز احمدی نژاد که شریعتمداری او را می پرستید و در جلوی پایش تا کمر دولا می شد .
  • جعفر IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    32 17
    حرف حق تلخه حالا چه یه بچه این حرف را بزنه چه کیهان آخه کسی که به شعور ملت توهین میکنه و زمینه را از حالا آماده می کنه که همه مشکلات ما به تحریم ها گره خورده این مردم راسفیه فرض می کنه آب خوردن مردم چه ربطی به تحریم ها داره برو فکر اساسی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بکن حسن آقا
  • حجت اله IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    39 3
    چه کسی موافق تحریم ظالمانه است ؟ کیهان یا شیطان ؟ انسان بزرگ در جایگاهی بزرگ نبایذ طوری حرف بزند که نشان از تسلیم او ذر برابر زیاده خواهی دشمن باشد .
  • ناشناس IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    18 26
    جناب شریعتمداری راست میگه تحریم روی ایشون ورفقاش هیچوقت اثر نداشته وندارد چون برای اونا همچی دم دسته .ملتن که رنج تحریم رو میکشن البته اینا از طرف ملتی حرف می زنن که وجود خارجی نداره..جناب محترم ملت ازتحریم به تنگ اومده میفهمیپ
  • امید IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    21 41
    این آقا تا حالا چه گلی به سر این مملکت زده که با کوچکترین تصمیم دولت هم مخالفه. اینها دوست دارن احمدی نژادی باشه تا جیبشان راحتتر پر بشه
  • فلاح IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    41 23
    رئیس جمهور محترم مدعی است پیرو سخنان امام خمینی و رهبر است. ولی از روز اول چشمش به دست آمریکاست.مگر امام آمریکا را شیطان بزرگ نام نگذاشت.مگر رهبر شما را از اعتماد به امریکا نهی نکرد..واقعاً متأسفم مردم را چه فرض کردید؟!.....
  • ر- اعتمادی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    15 12
    به نظرمن ابرازعقیده مشکلی نداردبالاخره اینهم یک نظراست.زیادحساسیت نشان ندهید.همیشه درهرکاری منتقدین وجوددارندحق طبیعی خودشان است انتقادکنند.خیلی ناراضی هستیدمیتوانیدمطالبی راکه قبول نداریدنخوانید....
  • میثم IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    44 28
    خدا خیرت بدهد کیهان جان .دوست کد خدا و طرفدارانش همچنلن روزیشان را نزد کد خدا میدانند نه خدا
  • حسن IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    38 37
    درود بر شریعتمداری
  • ناشناس IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    21 24
    1.اهانت به مردم زمانی است که وانمود کنیم تحریمها هیچ تاثیری بر زندگی مردم و وضعیت کشور نداشته است 2. من منظور از تاریکی مطرح شده (که عده ای سعی دارند با سوئ استفاده از آن منافع خود را تامین کنند) را متوجه نشدم منظور از تاریکی وضعیت نظام است یا ذهن مردم شریف و شهید پرور که شما نگران اهانت به ایشان میباشید 3. ایران چه از لحاظ وسعت جمعیت تاریخ فرهنگ و ... قابل مقایسه با هیچ یک از کشورهای منطقه نیست بنابراین اینکه ما از نظر شخص محترم ایشان قدرت اول منطقه هستیم گمان نمیکینم با آرمانهای بزرگ انقلاب همسویی داشته باشد 4. اینکه دولت کنونی سعی دارد کالا را با قیمت پایینتر بفروشد _ لازم به ذکر است هر کالایی در زمان مناسب قیمت مناسب دارد و وقتی زمان و فرصت مناسب با شعارهای فاقد شعور از بین رفت ...
  • داریوش IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    6 7
    آقای شریعتمداری بهتر نیست بجای گل آلود کردن آب و سیاه بازی کمی هم از گندکاری دوستانت در دولت قبلی سخن بگوئید که یکی پس از دیگری گندشان رو می شود و روانه زندان همان کسایی که شما پاک ترین دولت تاریخ می نامیده و مملکت را شماها به این روزش انداختید نه سخنان دکتر روحانی که فردی تحصیل کرده و با دانش و دلسوز است خواهمندم دست از این رفتار عقدی وارتان بردارید
  • fahimeh_niazi@yahoo.com IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 4
    اقای صاحبنظر شما جواب این سوال را بده . برای برداشت یک کیلوگرم گندم چقدر در سال اب مصرف میشه ؟ به همین سادگی . اگر میدونستی اصلا اظهار نظر بیخودی نمیکردی
  • حسین IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    سعدیا حب وطن گر چه حدیثی است شریف نتوان مرد به سختی که من اینجا زادم
  • امید IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    9 3
    دورد بر شریعتمداری که گه گاهی با تذکرات دلسوزانه خود دولت مردان تدبیر و امید و البته کلید داران را متوجه اشتباهاتشان می کنه البته فعلا آقایان چون خیلی خیلی سرشون داغ و مشتاق خدمت به خلق الله هستند!! به این زودی هم عبرت نخواهند گرفت آخه می گیه یارو به عده ای از بچه ها گفت که فلان خونه آش می دن وقتی دید بچه ها همه با هم به طرف آن خونه می دون با خودش گفت شاید واقعا خبریه بعد خودش هم شروع به دویدن کرد و از همه آون بچه ها جلو زد!!!! حکایت دولت مردان با تدبیر ماست.
  • مردم IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 6
    جنگ تحریمهاخیلی بیشترازجنگ تحمیلی ویرانگراست چون درظاهر گلستان است ولی درباطن 90درصدفساد،ناهنجاری،اعمال غیرانسانی ومادی پرستی بیدادمیکندولی درجنگ تحمیلی ظاهروبران ولی باطنها تا90درصدانسانیت بود-درجنگ تحمیلی بخاطر ضعف وکمبودماشین دفاعی وجنگی قطعنامه598راپذیرفتیم-درجنگ تحریمها عزت وفطرت ازدست رفته رابدست میآوریم(اگرهم چیزناحقی درمذاکرات تحمیل شودتمام دنیاباماهست که تاحالا ناحقی نبوده وبخاطریک مشت جنگ طلب،متوهم،دلالان تحریم وافراطی،فقط راستی آزمایی است-ضمنا شعارهای اقتصادمقاومتی باوجودنحریم،هیچ فایده ای نداردچون فقط به اقتصاد(فسادوتورم،گرانی وبی ثباتی وبی رقابتی ،جنگ،آوارگی وکشتاروفلاکت،ناامیدی ودلالان تحریم...)ختم میشود-چراروسیه بااین عظمت ودیکتاتوری وقدرت نظامی باکوچکترین تحریم دیوانه میشوندإ؟چون تحریم یعنی نابودی درونی آن انسانهای موردتحریم وعدم پیشرفت وثبات
  • جاوید IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    13 10
    زنده باد کیهان و آقای شریعتمداری .دیدید زمانی که بین دو یا چند نفر دعوا میشه کسی که خودشو ضعیف و ترسو نشون میده بیشتر کتک میخوره؟و طرف دعوا وقتی ببینه طرفش ضعیفه بیشتر میزنه تو سرش .در سیاست هم همینه اگه خودتو ضعیف و درمانده نشون بدی بیشتر اذیتت میکنن و کار بجایی میرسه که عربستان هم از گزینه های روی میز با ماحرف میزنه .(خزانه خالی، سبد کالا دادن و نشون دادن فقر ایرانی ها و...)اینها فقط مارو ضعیف و محتاج نشون میده .معمولا کسانی که گرفتار دنیا هستند کوتاه میان .
  • رضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    8 10
    تورا بخدا بس کن حسین شریعت.........
  • روح الله IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 4
    پس شما معنی اهانت را میدانید؟
  • میلاد IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 0
    جالبه منبع استناد حرفهای مسئولین نیست "در این تفسیر که فقط یک نمونه از موارد مشابه دیگر است و مستقیما و بی‌کم و کاست از وبسایت رادیو فرانسه در 11 اکتبر 2013- 19مهرماه 1392- ترجمه ونقل شده است توجه کنید. «ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش می‌بیند. بر پایه این جمعبندی، اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می‌کند و در همان حال، قیمت فروش را کمتر خواهد کرد.»"
  • ایرانی IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    14 10
    حسین اقا توجهی هم به مفسدین اقتصادی دولت قبل بفرمایید
  • مقداد IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    4 4
    افرادی که با این وضعیت کشور که در تحریم باشیم بهتر از این است که با دنیا تعامل داشته باشیم نوعی تعصب نا بجاست و این ها هیچ کدام آشنا با مبانی دینی نیستند و حتی ساده ترین آنها را هم عمل نمی کنند.(از تعصب های نابجا بپرهیزید و.... که امام علی این را فرمودند). اونایی هم که می گن گفته شده آمریکا شیطان بزرگ است.همون ها خیلی چیزا گفته اند که به خاطر بعضی مسائل تا حالا پخش نشده.(این حرفارو حسن خمینی گفت که بازم حرفاش سانسور شد). حرف زیاد است. ولی سیاست یعنی بتونی .... بگذریم از ما بقی ماجرا. در پناه آقا امام زمان.
  • اسماعیل IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    9 5
    جناب کارشناس اقتصاد آب (واقعا همچین رشته ای وجود داره؟) 1- مشکل اصلی ما در مورد آب نه از تحریمها ، بلکه از مدریت منابع آبی و فرسودگی سیستمهای انتقال آب و هدر رفت آن است. استفاده از روشهای آبیاری سنتی که در کشور ما استفاده میشود در مقابل سیستم های آبیاری مدرن و مکانیزه بسیار پر مصرف تر است. اینها باید اصلاح شوددوست کارشناس ممکن است گفته شود که منابع مالی برای این اقدامات موجود نیست که رهبری فرزانه راه حل را مدریت منابع مالی و اولویت بندی منابع و حذف مخرج غیر ضروری عنوان فرمودند. 2- به فرض محال کارشناسی شما درست باشد، این چه تدبیریست که در اوج یک مذاکرات مهم ، رئیس جمهور مدبر! مدام ضعفهای داخلی را به وجود تحریمها گره بزنند؟؟؟ غیر از این است که ایشان با این بیانات مدبرانه! مدام شرایط یک توافق خوب را سخت تر می کنند؟؟؟
  • مهدی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    26 18
    صحبت های آقای شریعتمداری را باید با آب طلا نوشت وقاب کرد. تحلیل ایشان کاملا درست است. در آینده ای نزدیک خواهیم دید که آقای روحانی چه بلایی سر مردم می آورند.هرچند الان هم داریم با فشار اقتصادی بر مردم میبینیم.!!!!!!
  • شاپور مجد IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    15 3
    نه تنها باید طریقه صحبت ها تعیر کند .که باید در عمل هم تعیراتی داده شود .درود بر شهیدان .درود بر خمینی کبیر . درود بر رهبرمان.درود بر همه ایران دوستان
  • کیوان IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    15 18
    آقای روحانی این عده قلیل کلا با دوستی و الفت مشکل دارند ..لطف کنید در یک برنامه تلویزیونی از مذاکره 5+1 صرف نظر کنید و دقیقا بفرمایید بخاطر افرادی چون اقای شریعت مداری ..ما هم بعنوان یه ایرانی از خدا می خواهم امریکا تحریم ها را دو برابر کنه ..تا انوقت ببینیم این افراد چه نظریه پردازی هایی دارند .آیا باز هم از طرف مردم سخن میگویند.
  • گمنام IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 10
    انتقاد كردن راهته
  • وطن پرست IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    11 18
    از کسانی که تابعیت دو گانه دارنداز این بیشتر انتظار نمی رود لطفا تاکشورمارا به دشمن نفروختند و عزت ما را از بین نبردند شما هاکه می توانید کاری بکنید . دست خدا به همراهتان باشد.
  • نیما IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    18 28
    اگر مردم نخواهند تو مدافع شان باشی باید کی را ببینند؟
  • حسینی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    15 18
    تحلیل اقای شریعتمداری بسیار منطقی وقابل قبول میباشد. من فقط یک نکته عرض میکنم.وان این است امریکا در ایران جاسوسان زیادی دارد باید همه اینها شناسایی شوند.
  • حسین IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    21 13
    من موندم این شریعتمداری با این ذهن منفی گراو خرابش ،با وجدان خودش چطور کنار میاد.ازچهرش پیداست افکارش با وجدانش خیلی با هم درگیرند.
  • دلسوخته IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    7 4
    آقای شریعتمداری ایکاش شرایطی فراهم شودکه حضرتعالی نیز خود را وزن کنید تا مشخص شود چه وزنی دارید شما با حمایت از ... آقای احمدی نژاد نشان دادید که چقدر صاحب بصیرتید.بلی دولتی پاک با آشفته بازار ایجاد کردید اخلاق وصداقت کم جان موجود در جامعه را نیز ریشه کن کردید واکثر دلسوزان را نیز به خط تجارت ورانت رهنمون شدید آیا کافی نیست
  • علی IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    5 8
    آقای شریعتمداری که منتقد یومیه این دولت است چرا در دولت قبلی مجیز گو بود.البته این تغییر رویه ارتباطی با وزارت همسر ایشان خدای نکرده ندارد.
  • تبریز IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    10 10
    بلبل دوباره نغمه خوانی کرد .آقای شریمت... از قیافه ات پیداست مریضی برو استراحت کن هروقت ازت نظر خواستنداونوقت ندا سر بده.
  • ستار IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    7 13
    اگه مملکتمان قانون داشت اونوقت یک روزنامه نگار منفی بر علیه رئیس جمهور حرفی می زد باید به اشد مجازات تنبیه می شد. درود بر دکتر روحانی .
  • مرتضی م IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    8 4
    سلام به نظرم وقتی دشمن با بی شرمی و وقاهت تمام حتی برای حرفایی که خودشون با مذاکره کننده های ما زدند اهمیت نمیده و حرف از حمله نظامی و تحریم های جدید میزنه . بی منطق تر از اونا ما هستیم که هنوز به وعده وعیدهای اونا دل خوش کردیم وتمام فعالیت های کشور رو معطل یه سری گرگ های( خشمگین تا دندان مصلحی که اگه وقتش برسه سر بچه هامون رو یه لحظه رو تنشون نمیزارند ) کردیم
  • مریم IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    12 10
    اقای شریعتمداری واقعیت را میکه هر چند تلخه
  • وحید IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    12 11
    من معتقد هستم که ملت نباید وقت خود را برای خواندن وجواب داده به این شخص صرف کنند.
  • محمدصادق IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    10 9
    اقای محترم بدان اگربین مردم باشی اگرکسی باشه این مایم که دوباره بسیجی می شویم وازکشوردفاع می کنیم ونطام مال ماست وروحانی محبوب ماست لطفا فکرکنیددرزمان دزدی ها چند بارقلم فرسایی کردی
  • مجتبي IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    14 14
    آقاي روحاني آمريكا رو با خدا اشتباه گرفتي.باران رحمت الهي است نه رحمت آمريكائي.آب چه ربطي به تحريم داره.مشكل كم آبي رو هم ميخواي پروژه اش كني بدي دست آمريكائي ها؟كلي باج دادي نتونستي تحريم ها رو برداري دنبال ايني كه مردم رو به مرگ بگيري تا به تب راضي بشن؟مشكل كم آبي رو مردم ايران خودشون حل ميكنن تو نگران وعده هايي كه دادي باش...شرايط مملكت طوري نيست كه با قائم باشك بازي با مردم و دنيا بخواي سر پا بموني.عزت ما رو نفروش.مردم ما اگر فقير هم باشن ذليل نيستن.
  • فاطمه عطایی IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    عالی است دقیقاهنگام صحبت ایشان حس بدی داشتموخداراشکر که شمانظر مارابه گوش ایشان رساندید
  • مش ممد IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    جناب شریعتمداری ؛ این که ثابت شده که شما " احمدی نژادی ها " مغلطه می کنید و از آن طرف سعی دارید که اطلاعات درست را سانسور کرده و یا فیلتر نمایید ، شکی نیست زیرا در غیر اینصورت شعارهای پوپولیستی شما اثر گذار نیست و اما جای تعجب دارد که فریبکاری های خود را هم باور کنید !! جواب سوال زیست محیطی شما این است که چنانچه بودجه ی این همه نهاد و سازمان و دفاتر و ... را که در نامه ای از استاد زیباکلام آمده ، کم شود و یا اصلا به جای آنها به محیط زیست برسد ، قسمتی از مشکلات حل خواهد شد پس اگر از این نهاد ها کمی بودجه کم شود و به محیط زیست برسد ، ناله ی شما هم بلند و بلند تر می شود به صورت اعتراض . جواب دوم شما را هم باید احمدی نژادی ها بدهند و نه رییس جمهور و مردم و غیره .
  • سهراب IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 0
    نتیجه این مذاکرات صددرصدروی همه چیزتاءثیردارد.واقعیت زیادتلخ نیست.به شرط اینکه منکرواقعیت نباشیم .چرامقام معظم رهبری فرمودنداقتصادمقاومتی بخاطراینکه دشمنان درحال مشکل سازی هستندوخواهندبودمابایدباانهامقابله کنیم باواقعیات وحقایق موجودبایداینکارراکرد.بایدبه خودمان متکی باشیم وتلاش کنیم تحریمهاحذف شوداگرنشدمقاومت ادامه دارد.ولی تحریمهابرای مشکل سازی وضع شده وبانبودنشان مشکلات خیلی کمترمیشود.
  • ابوالقاس سلطانی شاهرخت IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    3 0
    تا کی می خواهید این منفی بافی های آقای شریعتمداری را جهت اعصاب خورد کنی مردم منتشر کنید؟
  • ایرانی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    2 1
    انسان مغرض مثل سریعتمداری پیدا نمی شود جرثومه ای است که لنگه ندارد سخنهای ملایمش هم اهانت وتوهین وافترا می باشد اینست که در برابر رای ملت قرار گرفته است وتصمیم انتقام دارد
  • مجتبی IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 3
    احسنت , یعنی کبف میکنم یکی اینقدر با ادله محکم نقد میکنه . متاسفانه تو این معاهده ننگین هیچی گیر ما نمیاد .
  • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 0
    بنام خدا نمیدانم که واقعا اقای رییس جمهور این الفاظ تحقیر کننده را از روی سهو میگویند یا برنامه ای از پیش تعریف شده است انشاالله که اینطور نیست ومن اشتباه میکنم یادم میاید در جبهه چند نفر از بچه ها بشدت زخمی شده بودند وبچه های امداد وقتی بالای سر یکی از بچه ها میاید ومیخواهد به او اب دهد او میگوید به بغل دستیم بده وبه بعدی میاید بدهد میگوید به برادر کنارم بدهخلاصه همینطور 7الی 8 نفر همین کار را میکند وامدادگر برمی گردد سمت اولی که باید اول تو بنوشی تا دیگران هم بنوشند میبیند شهید شده نفر دوم اما اوهم شهید شده تا اخرخلاصه این فرشته های روی زمین جانشان را فدا کرده اند تا مملکت با قدرت وعزت وصلابت در مقابل ظالمین بایستد فقط دردل بود ببخشید
  • سینا راد IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 2
    دولت قبل هر چی که بود دست در جیب ملت نمیکرد از ملت دزدی نمیکرد گرانی وتورم اینقدر بی داد نمیکرد ملت را تحقیر نمیکرد و....
  • وطنم پاره تنم IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    1 6
    فعلاً که کلیدداران نتوانسته اند حساب و کتاب داراها و ندارها را محاسبه کنندو می گویند تفکیک طبقه پولارها خیلی سخت است خخخخخخخخخخخخخخخخ ای جان جهانگیرجان خیلی سخت هم نیست کاملاً یه بچه هم میتونه و میدونه که چیه؟؟؟
  • امیر IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    3 0
    آقای کیهان،سکوت وهمراهی۸ ساله تان حتی نمیگذاردبدانیم شایدراست میگوید.چرادرمقابل تخریب وقاپیدن وچاپیدن مملکت ساکت بودید؟ متاسفانه جریان ریشه داراصولگرادریک خوشباوری تاریخی وفقط بخاطرمنافع گروهی وحمایت ازکسی که ظرفیت نداشت همه سابقه رابربادداد.میخواهیدبپذیریدیاخیر.بخودتان مربوطه امابخداحرف خیلی ازحتی مذهبیاست.پس جای دادزدن این راترمیم کنیدوگردنه باختید
  • م.ح IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
    0 2
    چرا برخی ها از این کسایی که نظر میزارن بی ادب هستند به خاطر مینه که از ندانم کاری این رییس جمهور دفاع میکنید جون اون هم همیطوری یه. از ازادی که چیزی ندیدیم. البته ازادی هست تا اونجایی که خودشون تعریف کنند و اونجاهایی که خوششون نیاد نباید ازادی باشد.چرا این همه دولت به دنبال پرونده سازی است. گفته اقای نوبخت. حالا مشخص است که در دولت قبل که چه تهمتهایی بهش نمیزدند. هرچه را که نسار دولت قبل کردند دارد توسط خودشون تحقق پیدا میکنه...
  • حسین IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
    0 0
    یکی خواب دیدتحریمهاکاغذپاره است ودیگری خواب می بیندتحریمهادرآب خوردن است پس تدبیریعنی چه.