قدس انلاین-سید حبیب قاانی:کارگردان فیلم"رستاخیز"این فیلم را محصول ظرفیت سینمای ایران دانست.

رستاخیر محصول ظرفیت سینمای ایران است/اسکار ما اکران در اربعین کربلاست

به گزارش قدس انلاین ،احمدرضا درویش کارگردان فیلم"رستاخیز" درجلسه هم اندیشی اکران این فیلم که در حوزه هنری مشهد برگزار شد با بیان این مطلب اظهار داشت: فیلم"رستاخیز"عید فطر به نمایش عمومی درمی اید و سعی وتلاش ما این است زمینه وبستر اکران عالی در داخل  وخارج از کشور را برای این فیلم فراهم سازیم.

وی اظهارکرد: عرضه نمایش این فیلم به سالن‌های سینما محدود نمی‌شود و همانطور که می‌دانید فیلم به زبان‌های مختلف از جمله عربی، انگلیسی، ترکی، فرانسوی و ... ترجمه شده تا بتوان آن را از طریق دی وی دی در شبکه نمایش خانگی و شبکه‌های تلویزیونی کشورهای مختلف نیز عرضه کنیم.

درویش افزود:رستاخیز محصول توانمندنی وظرفیت سینمای ایران است ویک پدیده بیرونی نیست بلکه گامی است درخودباوری ما در سینمای کشورمان که باید ازان حمایت نمود.

وی در ادامه تصریح کرد:فیلم رستاخیر محدودیت مرزی  وجغرافیایی وسیاسی ندارد وسعی کردیم درطول تولید فیلم استانداردها را رعایت کنیم.

این کارگردان سینما در ادامه این جلسه اظهار داشت:آنچه که امروز من نگران آن هستم عرضه جهانی این فیلم است که به دو زبان دوبله هم شده است من وگروه سازنده از سکانداران عرصه فرهنگ وهنر درخواست غیر مالی داریم واز انها می خواهیم برای سینمایی که داعیه جهانی دارد و در ان فیلمی در قواره رستاخیز تهیه شده زمینه ارایه ان را در نقاط مختلف جهان فراهم سازند.

وی افزود:نام امام حسین(ع)یک برند جهانی است ومحدود به جهان اسلام نمی شود وغیرمسلمانها نیز شیفته این نام مبارک هستند پس در ارایه اثری با این مضمون باید دست به دست هم بدهیم وکم کاری نکنیم.

درویش تاکید کرد:در تولید این فیلم یک ریال هم از سرمایه دولتی استفاده نشد وهزینه آن را عاشقان امام حسین در نقاط مختلف جهان تامین کردند وامروز تنها خواسته من از مسئولین فرهنگ وهنر کشور این است که ما را راهنمایی کنند که چگونه 50 هزار نسخه دی وی دی این فیلم را ما بتوانیم درمزار شریف توزیع کنیم.


عکس-قدس انلاین:محمد جواد عبدی

 

احمدرضا درویش با تاکید بر اینکه آرزو دارد «رستاخیز» به دست مخاطبان آن در همه جهان برسد، گفت: با توجه به شرایطی که به جهان اسلام و به ویژه مناطق شیعه‌نشین تحمیل شده است، امیدواریم بتوانیم توزیع جهانی و منطقه‌ای خوبی داشته باشیم تا فیلم به دست مخاطبان آن برسد.

اين كارگردان سينما افزود: اسكار فيلم رستاخيز اكران در ايام اربعين در حد فاصل نجف تا كربلاست كه 25 ميليون زائر در اين مسير حركت مي‌كنند.

وي در پاسخ به سوالي در خصوص مدت زمان به طول انجاميدن پروژه، گفت: من و آقاي تقي ‌علي‌قلي‌زاده  كه تهيه كننده اين اثر هستند از سال 83 بر روي آن كار كرديم و خوشحاليم كه پس از 11 سال به ثمر رسيد.

درويش عنوان كرد: امروز در سايت رستاخيز بيشترين اقبال نسبت به اين فيلم در جهان خارج از ايران اتفاق مي‌افتد و ما اميدواريم كه بتوانيم جوابگوي اين محبت‌ها و استقبال‌ها باشيم.

اين كارگردان سينما اضافه كرد: ما بايد بدانيم كه نياز به عمق استراتژيك فرهنگي داريم زيرا عمق استراتژيك نظامي، اقتصادي و سياسي ما مشخص است اما سوال اين است كه عمق استراتژيك فرهنگي ما كجاست؟

وي ادامه داد: مسئولين ما فرض كنند كه رستاخيز و فيلم مجيد مجيدي ساخته نشده بود و آنها مي‌خواستند كاري را انجام دهند آيا به مضاميني غير از آنچه كه ساخته شده است مي‌پرداختند؟ پس امروز كه اين آثار ساخته شده است بايد تمام تلاش‌ خود را صرف اين كنند كه كارهاي انجام شده به بهترين و شايسته‌ترين نحو در عرصه ملي و بين‌المللي به ثمر بنشيند.

در ادامه اين جلسه مدير مطالعات و برنامه‌ريزي و تبليغات موسسه بهمن سبز طي سخناني گفت: از نظر ما مشهد به اندازه تهران و يا حتي بيشتر براي اكران اين فيلم مخاطب دارد و به همين دليل دو هفته قبل كه قرارداد اكران عيد فطر رستاخيز بسته شد از حوزه هنري خراسان خواستيم كه مسئوليت ستاد اكران آن در اين استان را بپذيرد.هاشمي افزود: اين فيلم در سرگروه آزادي و مجموعا 90 درصد سينماهاي كشور اكران خواهد شد و در كف فروش چهار هفته و در سقف فروش 7 هفته اكران خواهد شد.

در ادامه سرهنگ كمالي رئيس بسيج هنرمندان خراسان رضوي، اظهار كرد: 22 قشر و حدود يك ميليون عضو بسيج استان ظرفيت بالايي براي انجام تبليغات براي اكران موفق اين فيلم هستند.وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت بالاي سپاه قدس در كشورهاي همسايه و به خصوص افغانستان، پاكستان ما مي‌توانيم با همكاري سپاه زمينه را براي اكران موفق و يا توزيع مناسب اين فيلم در اين كشورها فراهم كنيم.

مديركل روابط عمومي آستان قدس رضوي در ادامه اين نشست ضمن تشكر از تيم سازنده رستاخيز گفت: فيلم ساختن در موضوعي كه همه با آن آشنا هستند و از كودكي آن را شنيده و مجسم كرده‌اند بسيار سخت است و از اين جهت ساخت فيلم احمدرضا درويش قابل ستايش است. احمد هاشم‌آبادي اضافه كرد: با توجه به حجم بالاي زائران  در مشهد مي‌توان از اين ظرفيت نيز براي اكران فيلم بهره برد و همچنين يك نوبت اكران نسخه عربي اين فيلم در يكي از سينماهاي مشهد در كنار تبليغات مناسب در هتل‌ها و مراكز گردشگري مي‌تواند زمينه را براي مطرح كردن هرچه بيشتر اين فيلم در عرصه بين‌المللي فراهم كند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.