عادل الشجاع رئیس ائتلاف مدنی یمن گفت: بر اثر تجاوز ۷۷ روزه عربستان به یمن و درگیری نیروهای مقاومت مردمی با تروریست های القاعده و طرفداران هادی رئیس جمهوری مستعفی در استان های یمن، تاکنون ۱۰ هزار یمنی از جمله ۳ هزار زن و کودک کشته و ۲۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 ۱۰ هزار کشته و یک میلیون آواره بعد از تجاوز ۷۷ روزه عربستان به یمن

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، پایگاه خبری ردفان پرس، ائتلاف مدنی یمن شمار آوارگان داخل یمن را دو میلیون نفر ذکر کرد و گفت: حدود 7 هزار یمنی نیز به کشورهای آفریقایی مجاور یمن از جمله جیبوتی و سومالی پناهنده شده اند و صدها هزار آفریقایی مقیم یمن نیز روانه دیگر کشورها شده اند.

وی ضرر مالی تجاوز عربستان به یمن طی 77 روز گذشته را بیش از یکصد میلیارد دلار دانست و افزود: زیر ساخت های یمن که طی 50 سال گذشته ایجاد شده بود تماما توسط جنگنده های متجاوز سعودی - عربی تخریب و 99 درصد کارکنان بخش خصوصی یمن از کار بیکار شدند.

الشجاع با اشاره به بیکار شدن کارکنان بخش عمومی، خصوصی و صنعتی یمن گفت: بر اثر تجاوز عربستان به یمن تاکنون 5 میلیون یمنی بیکار شده اند.

وی هشدار داد: تداوم تجاوز عربستان به یمن نه تنها منجر به نابودی دیگر مراکز دولتی باقیمانده می شود بلکه آثار روحی - روانی بسیار بدی بر کودکان این کشور می گذارد.

عربستان و 9 کشور عربی دیگر به جز عمان از ششم فروردین حملات هوایی و دریایی علیه گروه مقاومت مردمی یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تاسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، جنایات عربستان در یمن نسخه دیگری از رویکرد و رفتار رژیم صهیونیستی در غزه است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.