عباسعلی سپاهی یونسی: قدس ویژه خراسان - رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد گفت: در سال گذشته 63وقف جدید در اداره اوقاف ناحیه یک مشهد به ثبت رسیده است.

 ثبت 63 وقف جدید در اداره اوقاف ناحیه یک مشهد

حجت الاسلام  محمد ذاکری با اعلام این خبر در نشستی با اصحاب رسانه افزود: در دو ماهه اول سال جاری نیز 12 وقف جدید در این ناحیه به ثبت رسیده است.وی با بیان اینکه در بحث به روز رسانی اسناد اجاره ای در اداره اوقاف ناحیه یک مشهد پرونده 3 هزار و 181 موقوفه در جریان است، افزود: از این تعداد 431 مورد موقوفات غیر متصرفی و 2 هزار و 734 مورد موقوفه متصرفی می‌باشند که توسط اداره اوقاف اداره می‌شوند.

ذاکری در بخش دیگری از گفته‌های خود با تأکید بر اینکه موضوع گرفتن سند مالکیت موقوفات با توجه به تأکیدات نماینده محترم ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اولویت کاری این اداره قرار دارد، تصریح کرد: گرفتن سند مالکیت موقوفات به دلیل اهمیت در حفظ و حراست از موقوفات از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از مجموع موقوفات 85 درصد دارای سند مالکیت شده اند.وی افزود: با پیگیری  این اداره و همکاری اداره ثبت مشهد در شش ماهه دوم سال گذشته 440 سند مالکیت دریافت و در سال جاری نیز 198 سند مالکیت برای موقوفات صادر شده است.

رئیس اداره اوقاف ناحیه یک مشهد با اشاره به این نکته  که 900 موقوفه در این ناحیه وجود دارند  که با  دریافت سند مالکیت آنها تمام موقوفات این ناحیه سند دار می‌شوند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر 2 هزار و 350 رقبه در برنامه تجدید اسناد قرار گرفته اند که با این کار کل اسناد اجاره ای به روز می‌شوند.

وی در بخش دیگری از گفته‌های خود به بحث مستاجران بدون رابطه استیجاری نیز اشاره کرد و با بیان اینکه 2 هزار و 30 رقبه با این شرایط وجود دارد، افزود: افرادی که ملک آنها دارای این شرایط است، باید به اوقاف مراجعه کرده  و پیگیر مشکل خود باشند.وی تصریح کرد: اوقاف برای حل مشکل این گروه از شهروندان  در صورت ناتوانی از پرداخت ابتدا 10 درصد از مبلغ حق تقدیمی را دریافت خواهد کرد و بقیه مبلغ را نیز در 5 سال دریافت می‌کند.

ذاکری تصریح کرد: تاکنون در این زمینه 150 پرونده تشکیل شده است که  از این تعداد در دو ماهه پایانی سال گذشته 26 مورد و در سال جاری نیز 25 مورد سند اجاره ای صادر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.