فیلم سینمایی «افق» به بهانه یافتن پیکر ۱۷۵ شهید غواص این هفته برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است.

پخش فیلمی از ملاقلی‌پور به یاد غواصان شهید
به گزارش خبرنگار مهر، در روزهایی که حال و هوای همه شبکه‌های اجتماعی، روزنامه‌ها و مجلات، متأثر از یافتن اجساد این شهدای غواص است، شبکه افق فیلم سینمایی «افق» را برای پخش در روز جمعه ۲۲ خردادماه در نظر گرفته است؛ فیلمی به کارگردانی و نویسندگی رسول ملاقلی‌پور محصول سال ۱۳۶۷ که دستمایه اصلی آن، فعالیت غواصان ایرانی در دوران جنگ است.

فیلم افق

گروهی از غواصان بسیج و سپاه پاسداران برای انهدام سكوی الامیه تجهیز می‌شوند، رزمنده‌ای به نام نصرت به تنهایی به مأموریت شناسایی و عكس برداری از اسكله می‌رود و در این بین همرزم او احمد، كه می‌داند نصرت بیمار است به دنبال او روان می‌شود.

آنها به محاصره دشمن در می‌آیند و احمد نصرت را فراری می‌دهد ولی خود دستگیر و كشته می‌شود. در نهایت با اطلاعاتی كه نصرت در اختیار رزمندگان قرار می‌دهد‌، اسكله الامیه منهدم می‌شود.

فیلم افق

بازیگرانی همچون جهانبخش سلطانی، سیدجواد هاشمی، مهرزاد نوشیروانی، علی داروبیان، حمید صالحین، حبیب الله حیدری، حیدر خان بابایی، سید علی سجادی حسینی، رضا قلی پور، فرهنگ حسینی، اکبر محمدی و اکبر شیرازی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

مسعود کرامتی و کاظم شهبازی نیز در «افق» دستیار زنده‌یاد ملاقلی پور بوده‌اند. همچنین محمدرضا علیقلی آهنگساز نام آشنای کشورمان موسیقی این فیلم را ساخته است.

فیلم سینمایی «افق» جمعه این هفته ساعت ۱۷ و تکرار آن شنبه ۲۳ خرداد ساعت ۱۲ از شبکه افق پخش خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.