رئیس کمیته بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: اگر اصول شش‌گانه گزاره برگ ملی توسط نمایندگان مجلس به قانون تبدیل شود باعث خواهد شد که تکلیف بر همه مشخص شده و مذاکره‌کنندگان ما در مورد این خطوط قرمز با غربی‌ها چانه‌زنی نکنند.

نمایندگان مجلس اصول شش‌گانه «گزاره برگ ملی» را به قانون تبدیل کنند
 
 
  •  

محمدرضا ترقی رئیس کمیته بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اصول شش گانه گزاره برگ ملی اظهار داشت: این شش اصول که در گزاره برگ ملی ذکر شده است درست شش خط قرمز مدنظر رهبری است که همواره بر آن تأکید کرده‌اند.

وی افزود: حفظ دستاوردهای هسته‌ای، عدم پذیرش پروتکل الحاقی، عدم بازرسی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان هسته‌ای، برگشت‌پذیری مذاکرات و لغو یکجانبه تحریم‌ها همه جزء خواسته ملت ایران و اصولی است که هم باید تیم مذاکره‌کننده بر آن توجه کنند و هم اینکه در متن نهایی ذکر شود.

رئیس کمیته امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: به نظر می‌رسد قانونمند کردن اصول شش گانه گزاره برگ ملی در مجلس شورای اسلامی می تواند به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کمک شایانی کند.

ترقی خاطرنشان کرد: اگر اصول شش گانه گزاره برگی ملی توسط نمایندگان مجلس به قانون تبدیل شود باعث خواهد شد که تکلیف بر همه مشخص شده و مذاکره‌کنندگان ما در مورد این خطوط قرمز با غربی‌ها چانه‌زنی نکنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.